Veszélyben a gyepek élővilága a rossz jogszabályok miatt
A Magyar Állattenyésztők Szövetsége fontosnak tartja, hogy a magyar lakosság mindenféle médiatartalomban reális és szakmailag megalapozott hírekkel találkozzon. Különösen fontos számunkra a szakmánkkal és a környezettel, illetve annak védelmével kapcsolatos információk objektív, pontos, szakmailag megalapozott közlése. Ezen elvek alapján láttuk szükségesnek reagálni a WWF hazai szervezetének július 15-én megjelent közleményére.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2022/07/Ke%CC%81pernyo%CC%8Bfoto%CC%81-2022-07-25-21.57.25-300x193.png)
Árt a kaszálás az élővilágnak
A WWF Magyarország az Agrárminiszter azon bejelentését kritizálta, amelyben arról tájékoztatott a tárcavezető, hogy az aszálykárok enyhítése érdekében engedélyt kért az Európai Bizottságtól az agrár-környezetgazdálkodási programban (AKG) érintett gyepterületekhez kapcsolódó kaszálási korlátozások feloldására. A szervezet szerint ez az átgondolatlan kérés a hazai gyepek kevesebb mint 1%-át érinti, ami a takarmányhiányt érdemben nem enyhíti, ellenben olyan élőhelyek sérülhetnek, ahol július első felében még a fűben fészkükön kotlanak a madarak, vagy ahol röpképtelenek a fiókák, továbbá ritka, védett lepkék szaporodási időszakát is keresztülvághatja a kasza.
Kapcsolódó cikkeink
Főleg erjesztett és szálas tömegtakarmányokkal etették az állatokat 2023-ban
Magyarországon az állatok etetésére 2023-ban a szarvasmarhák esetében 7598 ezer…
Tovább olvasom >Az agrártanácsnak meg kell mutatnia a 2027 utáni agrárpolitika fő irányait
Az Európai Unió Tanácsa féléves magyar elnökségének célja, hogy az…
Tovább olvasom >Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette az Estée Lauder a DECIEM-et
Lezárult a The Ordinary márkájáról ismert kanadai multibrand cég, a…
Tovább olvasom >A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >Pékáru-stratégiájával nyerhet a Lidl az Egyesült Királyságban
Kritika érte a brit szupermarketeket pékáru részlegeik állítólagosan félrevezető marketingje…
Tovább olvasom >