Versenyjogot sérthet a Lidl szerint a „Magyar tej akciója” program
A Lidl Magyarország a tejeladást tekintve is a vásárlói igények maximális kiszolgálására törekszik, ezzel együtt stratégiai döntése, hogy nagy hangsúlyt helyez kínálatában a magyar gyártók által előállított tejekre és tejtermékekre, támogatva ezáltal a hazai termelőket.
A Lidl Magyarország számára kezdetektől fogva kiemelt fontossággal bír a vásárlók elégedettsége, a fogyasztói igények maximális kiszolgálása, ami a tejeladás gyakorlatára is vonatkozik. A vállalat érti és megérti a magyar tejtermelők nehéz helyzetét, azonban a „Magyar tej akciója” programhoz, melyre meghívást kapott, a jelenlegi feltételekkel nem tud csatlakozni. Az áruházlánc döntésének alapja a magyarországi jogszabályok teljes körű betartása a mindennapi működés során, márpedig amennyiben ármegállapodás jönne létre a termelők, feldolgozók és kiskereskedők között, azzal valamennyi piaci szereplő – beleértve a termelőket is – súlyos versenyjogi kockázatnak tenné ki magát, ez ugyanis nem mentesülne a versenykorlátozó megállapodásokra vonatkozó tilalom alól.
A Lidl ugyanakkor maximálisan nyitott a jogszerű együttműködésre, ezért arra kéri a hazai tejtermelőket, hogy forduljanak közösen a Gazdasági Versenyhivatalhoz annak érdekében, hogy céljaikat jogszerű módon tudják elérni. Amennyiben megszületik a törvényes lehetősége az érdekérvényesítésnek, az áruházlánc kész a további tárgyalásokra.
Ezen felül a vállalat szeretné kiemelni, hogy kezdetektől fogva tisztességes áron vásárolt magyar termékeket és biztosított számukra piacra jutási lehetőséget. A társaság a jövőben is ilyen gyakorlatot kíván folytatni.
„A Lidl Magyarország élen jár a hazai tej és tejtermékek értékesítésének növelésében, amit az is mutat, hogy az elmúlt 12 hónapban üzleteinkben 50,5 millió liter magyar feldolgozóktól érkező UHT és friss tejet értékesítettünk, mely 6,2 millióval több, mint az azt megelőző időszakban. Ezt a magyar piacon egyedülálló növekedést a „Lidl a magyar beszállítókért” programnak köszönhetően értük el, ahogy azt is, hogy egyre több magyar tejterméket juttatunk el külföldi országok Lidl üzleteibe. Már jelenleg is elérhetőek különböző Magyarországon gyártott tejféleségek a szlovén, a horvát, a román, a bolgár és a szlovák Lidl áruházak polcain, továbbá akciós jelleggel a cseh és a lengyel Lidl is rendel magyar szállítóktól” – mondta Nepp Zoltán, a Lidl Magyarország beszerzési ügyvezető igazgatója.
A Lidl a jövőben is arra fog törekedni, hogy a vásárlói igények maximális kiszolgálása mellett tovább erősítse a hazai tejfeldolgozókkal és rajtuk keresztül a tejtermelőkkel az együttműködést.
Kapcsolódó cikkeink
Magyar termékek ára Dániában: meglepő különbségek a hazai és külföldi árak között
Az élelmiszerárak itthon továbbra is meredeken emelkednek, így egyre nagyobb…
Tovább olvasom >Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >A Mercadona lett Portugália negyedik legnagyobb kiskereskedelmi lánca
Tavaly a spanyol Mercadona érte el a legnagyobb piacrész-növekedést a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >Így tart nyitva a PENNY a március 15.-i hétvégén
A PENNY Magyarország jelentős árfagyasztási intézkedést vezetett be: a vállalat…
Tovább olvasom >225 forintra emelt célárfolyam és vételi ajánlás az AutoWallis részvényekre
A vételi ajánlás fenntartása mellett 223 forintról 225 forintra emelte…
Tovább olvasom >