Verseny az élelmiszer-kiskereskedelemben
Bár a verseny védelmében vezették be azt a szabályt, amely szerint a beszerzési számlában szereplő ár alatt nem értékesíthető élelmiszer, ez végül a verseny korlátozását hozta azzal, hogy megemelte az árszintet – idézte az egyik versenyjogi problémát Marosi Zoltán, az Oppenheim ügyvédi iroda munkatársa azon a szerdai budapesti konferencián, amely az élelmiszer-kiskereskedelemben megvalósuló versennyel foglalkozott.
A Pázmány Péter Katolikus Egyetem jogi karának versenyjogi kutatóközpontja által rendezett konferencián, az előadó kifejtette: a versenyjogi törvények ágazatsemlegesek, de sok országban léteznek az egyes ágazatokra speciális szabályok. Ilyen ágazat például a média, a távközlés, az energiaipar, és a kiskereskedelem is.
Az EU-ban a versenyjog megsértését a Bizottság vizsgálja az élelmiszer kiskereskedelemben is. Például Hollandiának a hagyma, paprika, gyöngyhagyma kiskereskedelmének jogsértő szabályozási módja miatt összesen 27 millió eurót kellett fizetnie – erről Baki Julianna, a Baker & McKenzie iroda ügyvédje beszélt előadásában. Kiemelte azt is, hogy a nemzeti versenyjogok egyre inkább közelednek az uniós követelményekhez.
Gönczöl Tünde, a Réczicza White & Case iroda ügyvédje a kiskereskedelmi szektorban megvalósult felvásárlásokat elemezte. Emlékeztetett rá, hogy egyedül az Auchan-Cora felvásárlás került az Európai Bizottság elé, a többi – így például az OBI-Bricostore fúzió – a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ügye volt.
A GVH 25 százalékos piaci részesedés alatt nem vizsgálja a fúzió esetleges piactorzító hatását. A már említett Auchan-Cora felvásárlás során volt olyan földrajzi terület, ahol a piaci részesedés 40 százalékot tett ki, de a GVH úgy vélte, számos kiskereskedő működik a területen, így a verseny nem sérül. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Sok sót tartalmaznak és drágák az új generációs növényi alapú húsok
Míg a növényi alapú húshelyettesítők nagy többsége a hússal szemben…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >