Vegyesvállalattal erősít Kínában a brit Tesco
Állami tulajdonban lévő áruházzal partnerségben terjeszkedne aktívabban a Tesco a kínai kiskereskedelmi piacon – adta hírül a kínai gazdasági sajtó.
A világ harmadik legnagyobbjának számító brit szupermarket a Hongkongban bejegyzett CRE (China Resources Enterprise) vállalattal együttműködve „egy több arculatú, vezető szerepet betöltő” cég létrehozását tűzte ki célul – áll a Tesco által kiadott közleményben.
A vegyesvállalatban a CRE 80, a brit óriás 20 százalékos kezdeti részesedéssel rendelkezik, utóbbi a megegyezés értelmében 2018 után 25 százalékra nőhet. A partnerség a Tesco 134 kínai boltját és a CRE hálózatának csaknem 3 ezer tagját egyesíti majd, neve egyelőre ismeretlen, indulása 2014 elején várható. A partnerek nagyáruházakon túl kisboltokat és italboltokat terveznek nyitni.
A kínai gazdasági sajtó emlékeztet arra is, hogy a Tesco számára a vegyesvállalat megalapítása nemcsak új stratégia jelent, hanem főképp szükségből döntött a cég erről. A kelet-ázsiai országban kilenc éve jelen lévő vállalat a nagy nemzetközi versenytársaihoz – így a francia Carrefourhoz vagy az amerikai Walmarthoz – képest jelentős lemaradásban van, és a mind erősebb hazai cégekkel szemben sem tud kellőképpen érvényesülni.
Az elemzők szerint ennek elsősorban a Tesco Kínában nem működő piaci stratégiája az oka, a cég ugyanis kifejezetten a városokra, valamint az olcsó és saját kategóriás termékek kereskedelmére koncentrált, nem számolva azzal, hogy a több évtizedes múltú hazai márkák stratégiája is ez. A vállalat azzal is hibázott, hogy évek során nem volt képes újrapozícionálni magát, a luxusmárkák szegmensébe elmozdulással ugyanakkor még képes lehet erre – vélik a stratégák.
A Tesco szerdán tette közzé első féléves jelentését. Eszerint adózott eredménye január és június közt 33,6 százalékkal, a tavalyi 1,24 milliárd fontról 820 millió fontra esett, miközben árbevétele 31,31 milliárdról 31,91 milliárd fontra emelkedett. Európai értékesítése 5,5 százalékkal csökkent, Ázsiában 3,5 százalékkal zsugorodott.(MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Kacsából és a libából nagyjából ilyenkor esszük meg az éves mennyiséget
Hazánkban a kacsa- és a libahús fogyasztása döntően az ünnepi…
Tovább olvasom >A vásárlókkal együtt segít a Lidl
A Lidl Magyarország a Baptista Szeretetszolgálat karácsonyi adománygyűjtő kampányához csatlakozott,…
Tovább olvasom >A brazil nap íze minden kortyban: új Single Origin kávét vezet be az OMV
Új taggal bővült az OMV kávékínálata: a VIVA Single Origin…
Tovább olvasom >