Végleg bezárt a magyar Danone-gyár
Júniusban befejezte a magyarországi tejtermékgyártást a budapesti székhelyű Danone Tejtermék Gyártó és Forgalmazó Kft. A tulajdonos multinacionális Danone csoport a magyarországi termék-előállítást más európai egységeibe helyezte át, de a savanyított Danone-készítmények ezután is kaphatók lesznek a hazai piacon, a Danone Kft. pedig a csoport régiós központja marad. A magyar gyárbezárással érintett dolgozók csaknem 80 százalékának már van új munkahelye és a cég tejbeszállító termelőpartnerei számára is új felvásárlókat talált.
Beszüntette júniusban a tejtermékkészítést budapesti gyárában a multinacionális Danone csoport – közölte az agrárszektor.hu-val Kiss Beáta, a Danone Tejtermék Gyártó és Forgalmazó Kft. vállalati külső kapcsolatok igazgatója. A lépés azt jelenti, hogy a cég végleg befejezte a magyarországi tejtermék-előállítást.
Mint ismert, a multinacionális vállalat egy évvel ezelőtt hozta nyilvánosságra, hogy – több más európai üzeme mellett – bezárja budapesti gyárát is. A döntést azzal indokolták, hogy a budapesti feldolgozó kapacitáskihasználtsága alacsony szintre csökkent. Ennek hátterében pedig a friss tejtermékek iránti, tartósan csökkenő kereslet, illetve a kedvezőtlen élelmiszer- és tejipari trendek álltak. Ezek miatt a csoport magyarországi értékesítései 20 százalékkal estek vissza 2011-2013-ban.
A bejelentés óta a Danone a magyarországi termelést fokozatosan más termékgyártó egységeibe helyezte át európai frisstejtermék-hálózatán belül. Bár a magyarországi gyártás most megszűnt, a Danone márkák ezután is kaphatók lesznek a magyar piacon, a csoport itteni leányvállalataként működő Danone Kft. pedig továbbra is a Magyarországot, Csehországot, Szlovákiát és Horvátországot magában foglaló régió központja marad.
A Danone Kft. Magyarországon savanyított tejkészítményeket (tejfölt, kefirt, natúr és gyümölcs joghurtokat, illetve tejdesszerteket) gyártott és forgalmazott. A vállalat célja, hogy a kereskedelmi tevékenység megtartásával a joghurtkategóriában erősítse ma is meglévő piacvezető pozícióját, és a lehető legtöbb magyar fogyasztónak biztosítsa az egészséges életvitelt friss tejtermékeivel – fogalmazott Kiss Beáta.
A gyárbezárás tavaly júniusi bejelentése óta a céghez érkeztek megkeresések a X. kerületi telephellyel kapcsolatban, de a tárgyalások még nem fejeződtek be. A kft.-nek korábban tíz körüli állandó nagy tejbeszállító partnere volt, akik számára a megtermelt tej elhelyezéséről tavaly nyár óta egyedi megoldásokat – új felvásárlókat – találtak. A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács legutolsó, 2010-2012-es adatai szerint a cég évente 25-30 millió liter tejet vásárolt fel, amely az 1,2- 1,3 milliárd literes teljes hazai tejfelvásárlási piac 2-3 százalékát tette ki. Éves árbevétele pedig 24-28 milliárd forint között mozgott 2011-2013-ban.
A termelés megszüntetése 139 alkalmazottat érintett a cég 270 magyarországi dolgozójából. A vállalaton belül „Támogató Központot” hoztak létre, amely 2014 szeptembere óta működik közre a munkavállalók álláskeresésében. A központ idén év végéig biztosan fennmarad, és fogadóórákkal, egyéni tanácsadással, illetve képzésekkel járul hozzá az elhelyezkedéshez. A dolgozók emellett végkielégítésből, szociális támogatásból és képzési programokból álló csomagot kaptak. A végkielégítés átlagosan két éves fizetésnek megfelelő összeget jelentett, de az igazgató tájékoztatása szerint minden esetben jóval meghaladta a Munka Törvénykönyvében előírtakat.
Az eredményeket tükrözi, hogy mára a gyárbezárásban érintett dolgozók csaknem 80 százaléka új munkahelyet talált, illetve élt a korkedvezményes nyugdíjazás lehetőségével – tette hozzá Kiss Beáta. A X. kerületi önkormányzat is felhívta a helyi vállalatok figyelmét a képzett munkaerő-szerzési lehetőségekre. Emellett az Országos Foglalkoztatási Alap és a munkaügyi központ által szervezett 21 képzésen 91 Danone-dolgozó vett részt, májustól pedig folyamatosan állásbörzéket is rendeztek, amelyeken eddig csaknem 30 cég képviseltette magát. Azok számára, akik még nem találtak új munkát, szintén személyre szabott elhelyezkedési terveket dolgoznak ki – közölte az igazgató. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
A növényi alapú és tejtermékek támogatják a Danone eladásainak növekedését
Az áremelkedések lassulása mellett minden régióban és termékkategóriában újra növekedésnek…
Tovább olvasom >Dráguló tejtermékek: miért kerülnek egyre többe a mindennapok kedvenc élelmiszerei?
A tejtermékek továbbra is a drágább élelmiszerek közé tartoznak, sőt…
Tovább olvasom >283 millió dollárt ajánl a Danone a Lifeway Foods kefirgyártóért
A Danone a Lifeway körül kialakult heves családi vita közepette…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >KSH: Az élelmiszeripar értékesítési árai 0,9 százalékkal emelkedtek
Szeptemberben az ipari termelői árak átlagosan 0,9 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Saját kézzel, ötévente, fehérre – így festik otthonukat a magyarok
A magyarok, csehek és szlovákok festési szokásait térképezte fel a…
Tovább olvasom >