Vége az ingyenes elektromosautó-töltésnek a németországi üzletláncoknál
Úgy tűnik, lassan véget ér az az idő, amikor ingyenesen tölthették elektromos autóikat a vásárlók az üzletláncok parkolóiban. Az Aldi után szeptember óta a Lidl is pénzt kér a töltésért.
A kiskereskedelmi láncok éveken át azzal csábították magukhoz a vásárlókat, hogy vásárlás közben ingyen tölthetik elektromos autóikat. Különösen az Aldi és a Lidl épített ki egyre sűrűbb hálózatot parkolóiban.
Az ingyenességnek azonban mára szinte mindenhol vége. Miután arra hivatkozva, hogy az áram hosszútávon nem adható ingyen, az Aldi júniusban fizetőssé tette az elektromosautó-töltést, szeptember óta a konkurrens Lidl is pénzt kér a töltőáramért.
A legfeljebb 43 kilowatt töltési teljesítményű normál töltőpontokon (AC) minden kilowattóra 0,29 euróba kerül. Az akár 149 kilowatt töltési teljesítményű (DC) gyorstöltő pontokon ez 0,48 euró lenne kilowattóránként. Az egyes 150 kilowattos vagy annál nagyobb teljesítményű töltést lehetővé tévő helyszíneken 0,65 euróért tölthetik a vásárlók elektromos autóikat – jelentette be a Schwarz Group.
Ezek az árak a Lidl testvérvállalatára, a Kauflandra is vonatkoznak.
A vállalat a díjak bevezetését azzal indokolja, hogy ez „hosszú távon biztosítja az e-autó töltés kényelmes integrálását a vásárlók mindennapi életébe, és az e-töltőállomások bővítését és karbantartását a jövőben is”.
A Lidl egyébként az első lépést a díjfizetés felé már korábban megtette: március óta a töltőállomások csak a Lidl Plus vásárlókártyarendszeren keresztül használhatók. A vásárlók közvetlenül ezen keresztül is fizethetnek a jövőben.
Kapcsolódó cikkeink
Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >