Vége az ingyenes elektromosautó-töltésnek a németországi üzletláncoknál
Úgy tűnik, lassan véget ér az az idő, amikor ingyenesen tölthették elektromos autóikat a vásárlók az üzletláncok parkolóiban. Az Aldi után szeptember óta a Lidl is pénzt kér a töltésért.
A kiskereskedelmi láncok éveken át azzal csábították magukhoz a vásárlókat, hogy vásárlás közben ingyen tölthetik elektromos autóikat. Különösen az Aldi és a Lidl épített ki egyre sűrűbb hálózatot parkolóiban.
Az ingyenességnek azonban mára szinte mindenhol vége. Miután arra hivatkozva, hogy az áram hosszútávon nem adható ingyen, az Aldi júniusban fizetőssé tette az elektromosautó-töltést, szeptember óta a konkurrens Lidl is pénzt kér a töltőáramért.
A legfeljebb 43 kilowatt töltési teljesítményű normál töltőpontokon (AC) minden kilowattóra 0,29 euróba kerül. Az akár 149 kilowatt töltési teljesítményű (DC) gyorstöltő pontokon ez 0,48 euró lenne kilowattóránként. Az egyes 150 kilowattos vagy annál nagyobb teljesítményű töltést lehetővé tévő helyszíneken 0,65 euróért tölthetik a vásárlók elektromos autóikat – jelentette be a Schwarz Group.
Ezek az árak a Lidl testvérvállalatára, a Kauflandra is vonatkoznak.
A vállalat a díjak bevezetését azzal indokolja, hogy ez „hosszú távon biztosítja az e-autó töltés kényelmes integrálását a vásárlók mindennapi életébe, és az e-töltőállomások bővítését és karbantartását a jövőben is”.
A Lidl egyébként az első lépést a díjfizetés felé már korábban megtette: március óta a töltőállomások csak a Lidl Plus vásárlókártyarendszeren keresztül használhatók. A vásárlók közvetlenül ezen keresztül is fizethetnek a jövőben.
Kapcsolódó cikkeink
A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >Újrahasználható termékdisplay használatával csökkenti a hulladékot Európa-szerte a dm
A dm drogérialánc több mint 2100 németországi üzletében, valamint más…
Tovább olvasom >Talajmegújító kísérleti mezőgazdasági programot indít a FrieslandCampina, a Lidl és a ReGeNL
A FrieslandCampina, a Lidl és a holland ReGeNL közösen indítanak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >