Vége az ingyenes elektromosautó-töltésnek a németországi üzletláncoknál
Úgy tűnik, lassan véget ér az az idő, amikor ingyenesen tölthették elektromos autóikat a vásárlók az üzletláncok parkolóiban. Az Aldi után szeptember óta a Lidl is pénzt kér a töltésért.
A kiskereskedelmi láncok éveken át azzal csábították magukhoz a vásárlókat, hogy vásárlás közben ingyen tölthetik elektromos autóikat. Különösen az Aldi és a Lidl épített ki egyre sűrűbb hálózatot parkolóiban.
Az ingyenességnek azonban mára szinte mindenhol vége. Miután arra hivatkozva, hogy az áram hosszútávon nem adható ingyen, az Aldi júniusban fizetőssé tette az elektromosautó-töltést, szeptember óta a konkurrens Lidl is pénzt kér a töltőáramért.
A legfeljebb 43 kilowatt töltési teljesítményű normál töltőpontokon (AC) minden kilowattóra 0,29 euróba kerül. Az akár 149 kilowatt töltési teljesítményű (DC) gyorstöltő pontokon ez 0,48 euró lenne kilowattóránként. Az egyes 150 kilowattos vagy annál nagyobb teljesítményű töltést lehetővé tévő helyszíneken 0,65 euróért tölthetik a vásárlók elektromos autóikat – jelentette be a Schwarz Group.
Ezek az árak a Lidl testvérvállalatára, a Kauflandra is vonatkoznak.
A vállalat a díjak bevezetését azzal indokolja, hogy ez „hosszú távon biztosítja az e-autó töltés kényelmes integrálását a vásárlók mindennapi életébe, és az e-töltőállomások bővítését és karbantartását a jövőben is”.
A Lidl egyébként az első lépést a díjfizetés felé már korábban megtette: március óta a töltőállomások csak a Lidl Plus vásárlókártyarendszeren keresztül használhatók. A vásárlók közvetlenül ezen keresztül is fizethetnek a jövőben.
Kapcsolódó cikkeink
Futással, adományokkal a közösségért: a Bátor Tábort támogatja az ALDI
Az ALDI Magyarország megfizethető, minőségi termékei széles választékával járul hozzá…
Tovább olvasom >Csendes offenzívában a sajátmárkák az európai élelmiszerboltok polcain
A sajátmárkák lassan, de biztosan lépnek ki a másodhegedűs szerepből:…
Tovább olvasom >Eladná olaszországi vállalatát a Carrefour
A francia Carrefour kiskereskedelmi óriás fontolgatja olaszországi üzletágának eladását, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >