Vége az ingyenes elektromosautó-töltésnek a németországi üzletláncoknál
Úgy tűnik, lassan véget ér az az idő, amikor ingyenesen tölthették elektromos autóikat a vásárlók az üzletláncok parkolóiban. Az Aldi után szeptember óta a Lidl is pénzt kér a töltésért.
A kiskereskedelmi láncok éveken át azzal csábították magukhoz a vásárlókat, hogy vásárlás közben ingyen tölthetik elektromos autóikat. Különösen az Aldi és a Lidl épített ki egyre sűrűbb hálózatot parkolóiban.
Az ingyenességnek azonban mára szinte mindenhol vége. Miután arra hivatkozva, hogy az áram hosszútávon nem adható ingyen, az Aldi júniusban fizetőssé tette az elektromosautó-töltést, szeptember óta a konkurrens Lidl is pénzt kér a töltőáramért.
A legfeljebb 43 kilowatt töltési teljesítményű normál töltőpontokon (AC) minden kilowattóra 0,29 euróba kerül. Az akár 149 kilowatt töltési teljesítményű (DC) gyorstöltő pontokon ez 0,48 euró lenne kilowattóránként. Az egyes 150 kilowattos vagy annál nagyobb teljesítményű töltést lehetővé tévő helyszíneken 0,65 euróért tölthetik a vásárlók elektromos autóikat – jelentette be a Schwarz Group.
Ezek az árak a Lidl testvérvállalatára, a Kauflandra is vonatkoznak.
A vállalat a díjak bevezetését azzal indokolja, hogy ez „hosszú távon biztosítja az e-autó töltés kényelmes integrálását a vásárlók mindennapi életébe, és az e-töltőállomások bővítését és karbantartását a jövőben is”.
A Lidl egyébként az első lépést a díjfizetés felé már korábban megtette: március óta a töltőállomások csak a Lidl Plus vásárlókártyarendszeren keresztül használhatók. A vásárlók közvetlenül ezen keresztül is fizethetnek a jövőben.
Kapcsolódó cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Megvette a The Nutriment Company a német BAF Petfoodot
Meg nem nevezett összegért vásárolta meg a svéd The Nutriment…
Tovább olvasom >A spanyol fogyasztók szerint javult a saját márkák minősége
Egy friss tanulmány szerint tízből nyolc spanyol fogyasztó úgy látja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >