Vége a pazarlásnak
A ruházkodásra és utazásra fordított keretek csökkentése után a konyhapénzen
is spórolnia kell a magyar háziasszonyoknak – derül ki a GfK Hungária 2009. évet összegző kutatásaiból.A válság ésszerűsítésre szoktatta a magyar fogyasztókat. 2009 első felében
még inkább a megvásárolt napi cikk mennyiségét fogták vissza, az év második felében már az olcsóbb termékekre váltás is jellemző. A magyarok fele határozottan
kijelenti, hogy spórolnia kell az élelmiszeren, de a jómódúak is kevesebbet akarnak kidobni, így tudatosabban vásárolnak.
Növekedést a főzéshez, otthoni étkezéshez kapcsolódó kategóriák terén regisztrált
a GfK, ezek közül is kiemelkedik a sajt, tejföl, vaj, vajkrém és a sütőpor. A házi kedvenceket viszont továbbra is kényeztetik, ezt bizonyítja az állateledel dinamikus növekedése. Az alapvető termékek – olaj, margarin, fűszer, tej, tészta – fogyasztása stabil. Az élvezeti cikkekből és a kényelmi árukból azonban kevesebb került a magyar
vásárlók kosarába. Az önkorlátozás jele, hogy csökken a nagybevásárlások aránya és az átlagos kosárérték is.
A csatornaválasztásban egyre népszerűbbek a diszkontok. Még jobban figyelnek
a vásárlók a szórólapokra, amire a kereskedelem a hirdetések számának növelésével válaszolt. Minden harmadik termék promócióban kelt el, csúcstartó a kávé, amelynek 43 százalékát akciósan vették meg a fogyasztók. Nem jellemző a magyar konzumpatriotizmus, így a magyar árut magyar boltból kezdeményezés hatása még nem jelentkezik a kutatási adatokban. Fogyasztásélénkítő intézkedések
esetén először a vásárolt mennyiségek emelkedését prognosztizálja a piackutató.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >