Veganuary

Szerző: Trademagazin Dátum: 2022. 02. 21. 11:26

A növényi alapú étkezés népszerűségének növekedését letagadni sem lehetne, a trend követőinek tábora – különféle okokból – Magyarországon is folyamatosan bővül. Így aztán várható volt, hogy előbb-utóbb nálunk is teret kap a 2014-ben Angliában indult Veganuary (azaz a vega január) kezdeményezés. 2022-re eljutottunk odáig, hogy hazai szervezetek, cégek, éttermek állnak ki az akció mellett, nem feltétlenül a hús étrendünkből való kihagyására buzdítva, de legalábbis fogyasztásának csökkentésére.

A Felelős Gasztrohős Alapítvány is csatlakozott a nemzetközi Veganuary mozgalomhoz: januárban a helyi és szezonális növényi alapú étkezésre ösztönözték az embereket, amihez minél több segítséget és információt próbáltak adni, rámutatva, hogy a húsfogyasztás csökkentése bizonyítottan jót tesz az egészségnek és a környezetnek.

Az ipari állattenyésztés elképesztően energia-, víz- és földterület-igényes folyamat, ráadásul az üvegházhatású gáz kibocsátása is hatalmas; nagyobb, mint az egész közlekedési szektoré együtt, így már heti egy vegán nappal hatalmas eredményeket érhetünk el.

A Fenntartható Vendéglátóhely minősítéssel rendelkező éttermek csatlakoztak a kampányhoz, az ő kínálatukban mindenképpen találhatók vegán fogások.

Az egyéni érdeklődők mellett különböző vállalatokat, elsősorban élelmiszeripari gyártókat, kereskedőket is találunk a kezdeményezés magyarországi szószólói között – így a Nestlét is –, akik növényi alapanyagú portfóliójuk bővítésével támogatják az egyéni fogyasztókat. //

Kapcsolódó cikkeink