A növényi alapú étkezés népszerűségének növekedését letagadni sem lehetne, a trend követőinek tábora – különféle okokból – Magyarországon is folyamatosan bővül. Így aztán várható volt, hogy előbb-utóbb nálunk is teret kap a 2014-ben Angliában indult Veganuary (azaz a vega január) kezdeményezés. 2022-re eljutottunk odáig, hogy hazai szervezetek, cégek, éttermek állnak ki az akció mellett, nem feltétlenül a hús étrendünkből való kihagyására buzdítva, de legalábbis fogyasztásának csökkentésére.
A Felelős Gasztrohős Alapítvány is csatlakozott a nemzetközi Veganuary mozgalomhoz: januárban a helyi és szezonális növényi alapú étkezésre ösztönözték az embereket, amihez minél több segítséget és információt próbáltak adni, rámutatva, hogy a húsfogyasztás csökkentése bizonyítottan jót tesz az egészségnek és a környezetnek.
Az ipari állattenyésztés elképesztően energia-, víz- és földterület-igényes folyamat, ráadásul az üvegházhatású gáz kibocsátása is hatalmas; nagyobb, mint az egész közlekedési szektoré együtt, így már heti egy vegán nappal hatalmas eredményeket érhetünk el.
A Fenntartható Vendéglátóhely minősítéssel rendelkező éttermek csatlakoztak a kampányhoz, az ő kínálatukban mindenképpen találhatók vegán fogások.
Az egyéni érdeklődők mellett különböző vállalatokat, elsősorban élelmiszeripari gyártókat, kereskedőket is találunk a kezdeményezés magyarországi szószólói között – így a Nestlét is –, akik növényi alapanyagú portfóliójuk bővítésével támogatják az egyéni fogyasztókat. //
Kapcsolódó cikkeink
Felelős Gasztrohős Alapítvány: komoly hulladékterhelés az ünnep
Európában évente több mint 100 000 tonna hulladék keletkezik Valentin-napkor,…
Tovább olvasom >A Lidl a VEGANUÁR™ 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett
A Lidl Magyarország a VeganuárTM 2025 kiemelt élelmiszerlánc partnere lett.…
Tovább olvasom >További cikkeink
Balatoni szállásárak 2025-ben: mérsékelt drágulás, de a főszezon még hozhat meglepetéseket
Ahogy közeledik a hosszú hétvége és az előszezon, egyre többen…
Tovább olvasom >NGM: a SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévében, mint tavaly
A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025…
Tovább olvasom >Erős volt a turizmus első negyedéve – ágazati kitekintő
Bár márciusban 6%-kal elmaradt a turisztikai vendégforgalom a tavalyi szinttől,…
Tovább olvasom >