Vegán ruhadivat Nagy-Britanniában
Bőrtől és minden egyéb állati eredetű összetevőktől mentes ruhák és kiegészítők kerülnek forgalomba a Marks & Spencer, a Zara és a New Look brit üzleteiben – írja a BBC nyomán az origo.
A szőrmekabátok nem valódi szőrméből készültek, a bőr hatású öveket és cipőket pedig fakéregből, természetes gumiból és kókuszrostból állították elő, vagyis egyikhez sem használtak fel állati eredetű alapanyagot.
Miközben egyre több brit próbál kevesebb húst enni, a Mintel piackutató cég legfrissebb adatai szerint a vásárlók 42 százalékánál az állatjólét a legfontosabb kérdés, mielőtt döntenek egy ruha vagy kiegészítő megvásárlásáról.
A cég szerint idén rendkívül keresettek lesznek azon termékeik, amelyek vegán címkével lesznek ellátva.
Ráadásul a vegán termékeknek teljes egészében vegánnak, vagyis állati eredetű anyagoktól mentesnek kell lennie, beleértve a cipőkhöz használt ragasztót és az egyéb vegyszereket is.
A vegán, környezetkímélő és fenntartható termékek úttörője a brit divattervező Stella McCartney, akinek divatházában nem használnak sem szőrmét, sem bőrt. A divatház manapság gombákból készít bőrhatású anyagot, és azzal kísérleteznek, hogy képesek-e kiváltani a selymet élesztőből kivont fehérjével.
Például a Dr. Martens brit cipő és ruházati márkánál 300 százalékkal nőtt a vegán termékek eladása az elmúlt években.
A 2011-ben piacra dobott poliészter szövet és poliuretán keverékéből készült lábbelik a cipőeladások négy százalékát tették ki tavaly.
A Vegán Társaság azt mondja, hogy a vegán védjeggyel bejegyzett termékek fellendülőben vannak, míg 2018-ban 119 termék került bejegyzés alá, addig idén eddig mintegy 2 ezer termék kapta meg a védjegyet.
Naponta kerülnek új termékek forgalomba, és számos márka árucikke van felülvizsgálat alatt”– nyilatkozta Dominika Piasecka a Vegán Társaságtól.
Ugyanakkor az állati származékoktól mentes termékek ára drágább a hagyományos ruhákhoz és kiegészítőkhöz képest, például a Dr. Martens vegán cipője annyiba kerül, mint egy valódi bőrből készült lábbeli.
Kate Hardcastle kiskereskedelmi elemző szerint a hagyományos és a vegán bőrtermékek ára azért igen hasonló, mivel a gyártási költségek nagyjából azonosak, és az anyagköltségek valójában a teljes ár kis részét képezik, így nem számít arra, hogy az állati eredetű összetevőktől mentes termékek lényegesen olcsóbbak lesznek. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >