Vegán divat: zéró tolerancia az állati eredetű összetevőkkel szemben
A BRC (British Retail Consortium) által meghatározott új irányelvek (Voluntary Guideline on Veganism in Fashion) szerint a vegán divatáruknak valóban 100%-ban állati eredetű összetevőktől mentesnek kell lenniük. Az új szabályok apropóját a vegán vásárlók szervezethez intézett a beszerzési forrásokat firtató kérdésáradata adta.
A divatipar lemaradásban van az élelmiszerkereskedelemtől: tavaly a piacra bevezetett öt új termékből csupán egy volt vegán. Most azonban valamennyi cégnek át kell vizsgálnia a gyártás során felhasznált minden alapanyagot, egészen a ragasztók, festékek és viaszok összetevőiig.
Az előírások szerint a kereskedők nem nevezhetik egyik terméket sem fenntarthatónak pusztán azért, mert az „vegán”. Ugyanakkor a vegán-címkével ellátott termékek valós alternatívát kell, hogy nyújtsanak a hagyományosan állati eredetű anyagok felhasználásával készülő termékekkel szemben.
Kapcsolódó cikkeink
Növényi alapú termékekkel kiváltható a hús, tojás és tej a fenntarthatóbb jövőért
Egyre többen választanak növényi alapú termékeket a hagyományos élelmiszerek helyett,…
Tovább olvasom >Íz és minőség nélkül nem maradnak versenyben a növényi alapú márkák
Ian Hepburn, a Flora Food Group marketingigazgatója arra figyelmeztetett egy…
Tovább olvasom >A Veganuár™ 2025 kiemelt élelmiszerlánc-partnere a Lidl volt
Csatlakozott a Lidl Magyarország a Veganuár™ 2025 kezdeményezéshez, mely arra…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >