Vegán divat: zéró tolerancia az állati eredetű összetevőkkel szemben
A BRC (British Retail Consortium) által meghatározott új irányelvek (Voluntary Guideline on Veganism in Fashion) szerint a vegán divatáruknak valóban 100%-ban állati eredetű összetevőktől mentesnek kell lenniük. Az új szabályok apropóját a vegán vásárlók szervezethez intézett a beszerzési forrásokat firtató kérdésáradata adta.
A divatipar lemaradásban van az élelmiszerkereskedelemtől: tavaly a piacra bevezetett öt új termékből csupán egy volt vegán. Most azonban valamennyi cégnek át kell vizsgálnia a gyártás során felhasznált minden alapanyagot, egészen a ragasztók, festékek és viaszok összetevőiig.
Az előírások szerint a kereskedők nem nevezhetik egyik terméket sem fenntarthatónak pusztán azért, mert az „vegán”. Ugyanakkor a vegán-címkével ellátott termékek valós alternatívát kell, hogy nyújtsanak a hagyományosan állati eredetű anyagok felhasználásával készülő termékekkel szemben.
Kapcsolódó cikkeink
Zöldülő tányérok és poharak
A növényi termékek nemcsak egy meghatározott célcsoportnak szólnak, hanem egyre…
Tovább olvasom >Regisztráljon most látogatóként a Free From & Specialty Food & Wine Expo 2025 rendezvényre Bécsben!
Már megnyílt a regisztráció a Free From & Specialty Food…
Tovább olvasom >Cheetos Pants: narancssárga divatforradalom a sajtpor kedvelőinek
Rendhagyó ruhadarabbal lépett be a Cheetos a divat világába: a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >