Vegán divat: zéró tolerancia az állati eredetű összetevőkkel szemben
A BRC (British Retail Consortium) által meghatározott új irányelvek (Voluntary Guideline on Veganism in Fashion) szerint a vegán divatáruknak valóban 100%-ban állati eredetű összetevőktől mentesnek kell lenniük. Az új szabályok apropóját a vegán vásárlók szervezethez intézett a beszerzési forrásokat firtató kérdésáradata adta.
A divatipar lemaradásban van az élelmiszerkereskedelemtől: tavaly a piacra bevezetett öt új termékből csupán egy volt vegán. Most azonban valamennyi cégnek át kell vizsgálnia a gyártás során felhasznált minden alapanyagot, egészen a ragasztók, festékek és viaszok összetevőiig.
Az előírások szerint a kereskedők nem nevezhetik egyik terméket sem fenntarthatónak pusztán azért, mert az „vegán”. Ugyanakkor a vegán-címkével ellátott termékek valós alternatívát kell, hogy nyújtsanak a hagyományosan állati eredetű anyagok felhasználásával készülő termékekkel szemben.
Kapcsolódó cikkeink
A MAVEG meghívására újra hazánkba jön Melanie Joy
Újfent Magyarországra látogat az egyik legismertebb vegán aktivista, a Harvard…
Tovább olvasom >Újévi fogadalmak: két hónapnyi lendület
A foodora tapasztalatai azt mutatják, hogy az év eleji ételrendelésekre…
Tovább olvasom >Elárasztanak a zacskók: 22 milliárd műanyag csomagolás jöhet divatból 2030-ig
Az online rendelt ruhák ára nemcsak a pénztárcánkat, hanem a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >