Vegán divat: zéró tolerancia az állati eredetű összetevőkkel szemben
A BRC (British Retail Consortium) által meghatározott új irányelvek (Voluntary Guideline on Veganism in Fashion) szerint a vegán divatáruknak valóban 100%-ban állati eredetű összetevőktől mentesnek kell lenniük. Az új szabályok apropóját a vegán vásárlók szervezethez intézett a beszerzési forrásokat firtató kérdésáradata adta.
A divatipar lemaradásban van az élelmiszerkereskedelemtől: tavaly a piacra bevezetett öt új termékből csupán egy volt vegán. Most azonban valamennyi cégnek át kell vizsgálnia a gyártás során felhasznált minden alapanyagot, egészen a ragasztók, festékek és viaszok összetevőiig.
Az előírások szerint a kereskedők nem nevezhetik egyik terméket sem fenntarthatónak pusztán azért, mert az „vegán”. Ugyanakkor a vegán-címkével ellátott termékek valós alternatívát kell, hogy nyújtsanak a hagyományosan állati eredetű anyagok felhasználásával készülő termékekkel szemben.
Kapcsolódó cikkeink
Édesség helyett gyümölcs – Meglepő akció a foodorától
Szokatlan kampánnyal ünnepelte idén a gyereknapot a foodora: gyümölcs- és zöldségakcióval…
Tovább olvasom >A növényi italokat gyártó Sproudba fektetett a Lantmännen
A svéd agrár-élelmiszeripari vállalat, a Lantmännen mintegy 10%-os részesedést szerzett…
Tovább olvasom >Új lendületet kap a LoveRaw: felvásárolta a Smart Organic
A bolgár székhelyű Smart Organic felvásárolta a brit LoveRaw vegán…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >