Vegán divat: zéró tolerancia az állati eredetű összetevőkkel szemben
A BRC (British Retail Consortium) által meghatározott új irányelvek (Voluntary Guideline on Veganism in Fashion) szerint a vegán divatáruknak valóban 100%-ban állati eredetű összetevőktől mentesnek kell lenniük. Az új szabályok apropóját a vegán vásárlók szervezethez intézett a beszerzési forrásokat firtató kérdésáradata adta.
A divatipar lemaradásban van az élelmiszerkereskedelemtől: tavaly a piacra bevezetett öt új termékből csupán egy volt vegán. Most azonban valamennyi cégnek át kell vizsgálnia a gyártás során felhasznált minden alapanyagot, egészen a ragasztók, festékek és viaszok összetevőiig.
Az előírások szerint a kereskedők nem nevezhetik egyik terméket sem fenntarthatónak pusztán azért, mert az „vegán”. Ugyanakkor a vegán-címkével ellátott termékek valós alternatívát kell, hogy nyújtsanak a hagyományosan állati eredetű anyagok felhasználásával készülő termékekkel szemben.
Kapcsolódó cikkeink
Lendületet vett a növényi alapú élelmiszerek eladása Európában
Lendületesen ível felfelé a növényi alapú élelmiszerek forgalma Európában, mely…
Tovább olvasom >2025. január 1-jétől kötelező feltüntetni a diófélék és szárított gyümölcsök származási helyét
A jövő év elejétől bizonyos diófélék és szárított gyümölcsök csomagolásán…
Tovább olvasom >Vegetáriánus szakácsképzés indul jövőre Ausztriában
2025 elején a vegetáriánus gasztronómiára szakosodott szakácsképzés indul Ausztriában. Bár a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >