Védjegyet vezet be a pékszövetség a magyar sütőipari termékekre
Védjegyet vezet be a pékszövetség a magyar sütőipari termékekre, a magyar pékség védjegyet azokra a termékekre lehet használni, amelyek igazolhatóan magyar üzemben készültek, magyar alapanyagokból, magyar munkaerővel, ami minőségi garanciát jelent a fogyasztóknak – jelentette be a Magyar Pékszövetség elnöke kedden az M1 aktuális csatornán.
Septe József hozzátette: a védjegyet kizárólag a pékszövetség tagjai, magyar telephellyel rendelkező üzemek használhatják, és nemcsak a kenyerekre, hanem egyéb termékeken, így a foszlós kalácsokon vagy a kuglófokon is megjelenhet. Szeretnék elérni azt is, hogy a magyar sütőipari cégeknek legyen a védjegyes termékeket értékesítő szakbolthálózata.
Kitért arra, hogy az idei mintegy 5,2 millió tonnás búzatermés mennyisége megfelelő, de a minősége alulmúlta a termelők várakozásait. A sütőiparnak szükséges 1,2 millió tonna jó minőségű búza megvan, amiből jó minőségű lisztet gyártanak majd. Hozzátette: az aratás két részletben zajlott, az esős időszak utáni termény minősége rosszabb lett. Információik szerint az országban 30 százalék étkezési búza, és 70 százalék takarmánybúza termett idén.
Szólt arról is, hogy a mintegy 23 ezer dolgozót foglalkoztató sütőiparból jelenleg 2500-3000 szakember hiányzik, ezt a képzés mellett a több műszakban, nagyobbrészt éjszaka dolgozó pékek munkakörülményeinek javításával, béremeléssel lehetne orvosolni szerinte.
Kitért arra, hogy egyre nagyobb a kereslet a kovászos technológiával készült termékek iránt, 2016-ban rozskovásszal készült kenyeret készített a Magyar Pékszövetség az augusztus 20-i ünnep tiszteletére. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Debrecenben indította el lokális beszállítói programját az Auchan
Debreceni áruházában indította el lokális beszállítói programját az Auchan Magyarország…
Tovább olvasom >Innováció és hagyomány kéz a kézben
Fenntartható fejlődés, technológiai újítások, tudatos márkaépítés – ezek mentén alakítja…
Tovább olvasom >Lezárult a tavaszi élelmiszerlánc-ellenőrzés: közel két tonna élelmiszert vontak ki a forgalomból
Március 24. és április 18. között zajlott az idei tavaszi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >