Védjegyet vezet be a pékszövetség a magyar sütőipari termékekre
Védjegyet vezet be a pékszövetség a magyar sütőipari termékekre, a magyar pékség védjegyet azokra a termékekre lehet használni, amelyek igazolhatóan magyar üzemben készültek, magyar alapanyagokból, magyar munkaerővel, ami minőségi garanciát jelent a fogyasztóknak – jelentette be a Magyar Pékszövetség elnöke kedden az M1 aktuális csatornán.
Septe József hozzátette: a védjegyet kizárólag a pékszövetség tagjai, magyar telephellyel rendelkező üzemek használhatják, és nemcsak a kenyerekre, hanem egyéb termékeken, így a foszlós kalácsokon vagy a kuglófokon is megjelenhet. Szeretnék elérni azt is, hogy a magyar sütőipari cégeknek legyen a védjegyes termékeket értékesítő szakbolthálózata.
Kitért arra, hogy az idei mintegy 5,2 millió tonnás búzatermés mennyisége megfelelő, de a minősége alulmúlta a termelők várakozásait. A sütőiparnak szükséges 1,2 millió tonna jó minőségű búza megvan, amiből jó minőségű lisztet gyártanak majd. Hozzátette: az aratás két részletben zajlott, az esős időszak utáni termény minősége rosszabb lett. Információik szerint az országban 30 százalék étkezési búza, és 70 százalék takarmánybúza termett idén.
Szólt arról is, hogy a mintegy 23 ezer dolgozót foglalkoztató sütőiparból jelenleg 2500-3000 szakember hiányzik, ezt a képzés mellett a több műszakban, nagyobbrészt éjszaka dolgozó pékek munkakörülményeinek javításával, béremeléssel lehetne orvosolni szerinte.
Kitért arra, hogy egyre nagyobb a kereslet a kovászos technológiával készült termékek iránt, 2016-ban rozskovásszal készült kenyeret készített a Magyar Pékszövetség az augusztus 20-i ünnep tiszteletére. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A kenyér, friss pékáru szakágazat bruttó termelési értéke nőtt leginkább 2023-ban
Az adatgyűjtésre kijelölt vállalkozások 44 százaléka tett eleget adatszolgáltatási kötelezettségének.…
Tovább olvasom >Tovább drágulhat a kenyér
A magyar kormány tervei a feldolgozóipar bővítésére még csak a…
Tovább olvasom >Idén is lesz uborkaszezon. Sőt, már van!
Nem várjuk tétlenül az uborkaszezont. Elkészítettük a kiváló minőségű fürtös…
Tovább olvasom >További cikkeink
A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >Cégtrend 2024-ben: pozitívabb félév, de még mindig negatív üzenet
Az elmúlt öt év legalacsonyabb cégszámát idén júniusban regisztrálták. Az…
Tovább olvasom >A Magyar Marketing Szövetség a szakma utánpótlásáért
A Magyar Marketing Szövetség aktívan tesz a szakma jövőjéért, ezért…
Tovább olvasom >