Védekezik a világ
A gazdaságnak működnie kell, ahány vállalkozás, annyiféleképpen próbálnak alkalmazkodni a helyzethez, túlélni a válságot. Hagyományos vagy újszerű, egyszerű vagy kreatív, néha megmosolyogtató reakciókról tucatszámra olvashatunk az interneten, vagy éppen a kapott sajtóanyagokban.
A zip’s brewhouse, a miskolci látványsörfőzdével működő étterem például 40 kolléga munkahelyét próbálja március közepe óta megtartani – ők áprilisban #maradjotthon #főzzélsört ingyenes online söriskolát tartottak, ami bárki számára elérhető volt.
A zip’s vezető sörfőzőmestere, Pedro Reinoso Bernal és Fister Csenge márkanagykövet online kurzust indított, ahol többek között a sörtörténelemről, a sörfőzés menetéről, a csomagolásról, a higiéniáról, az ízhibákról és okaikról beszéltek az érdeklődőknek. A 3 hetes kurzus 5 elméleti előadásból állt és egy online házi sörfőzéssel zárult. Május 1-2. hetében újabb élő bejelentkezéssel készülnek, ahol megmutatják, hogyan kell a sört alkalmassá tenni otthoni körülmények között a palackozásra.
Sok élelmiszeripari cég direktben megkeresve fogyasztóit próbálja forgalmát fokozni. Legutóbb a Julius Meinl adta hírül, hogy házhozszállítási szolgáltatása áprilistól elérhető, és megnyitották tea-, lekvár- és különleges csésze kínálatukat is a közönség előtt. 10000 Ft rendelt érték felett Budapesten a kiszállítás ingyenes – hangsúlyozza a cég.
A belgiumi burgonyatermesztők szövetsége, a Belgapom azt kéri honfitársaiktól, hetente fogyasszanak egy plusz adag sültkrumplit – idézi a BBC-t az index.hu –, ezzel is segítve a rajtuk maradó burgonyakészletektől rettegő belga termelőket. A Belgapom szerint idén 40 százalékos visszaesés tapasztalható a globális keresletben,
Ugyancsak ésszerű lépés, hogy Afganisztánban, a világ egyik legszegényebb országában a Banu’s Kitchen gyorsétkeztető cég közel negyven mozgóbüféjét átalakították – a New York Times cikkéről is az index.hu tudósít –, most maszkokat, szappant és kézmosási lehetőséget kínálják. Az alapító persze reméli, hogy hamarosan vége a járványnak, és újra hamburgert árusíthatnak.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Görög uniós biztosjelölt: a közlekedés és a turizmus alapvető pillérei a fenntartható jólétnek és a versenyképességnek
Európának új tervre van szüksége a fenntartható jólét és versenyképesség…
Tovább olvasom >Színe és fonákja
Ahogy arra már többször is utaltunk, a cukrászok termékfejlesztési próbálkozásainak…
Tovább olvasom >Megugrik az európaiak utazási kedve: A 2024-es év őszi és téli szezonjának utazási trendjei
Az Európai Utazási Bizottság (ETC) legújabb kutatása szerint jelentős növekedés…
Tovább olvasom >