Vasárnapi zárva tartással spórol az áramszámlán az olasz Alì
A népszerű olasz élelmiszerlánc, az Alì úgy döntött, hogy üzleteit vasárnap és ünnepnapokon zárva tartja, így igyekszik az energiaszámlán spórolni. Emellett a lánc növeli megújulóenergia-termelését: a hűtők által termelt hővel melegíti a vizet, fotovoltaikus rendszert épít és LED-lámpák használatára áll át.
A Corriere del Veneto lapnak nyilatkozó vezérigazgató, Gianni Canella hangsúlyozta, hogy az Ali eddig is mindent megtett az elszabaduló energia- és szállítási árak miatti áremelkedések megfékezésére és arra, hogy csillapítsa azok hatását a fogyasztók vásárlóerejére.
A vasárnapi zárva tartástól nagy hatást senki nem vár, hiszen a legtöbb energiát fogyasztó hűtők nem kapcsolhatók ki. A hűtők akár nagyon rövid időre történő kikapcsolása is kockázatos, hiszen az befolyásolhatja a hűtésláncot és felgyorsíthatja a hűtött, illetve fagyasztott élelmiszerek romlását. A fagyasztott élelmiszerek bolti tárolására előírt -18 fok megakadályozza az akár részleges kiolvadást, ezzel együtt azt, hogy az élelmiszerek fogyasztásra alkalmatlanná váljanak.
További nehézséget jelenthet a lánc számára a konkurencia, amely ha nyitva tart, az Ali vásárlóit is magához vonzhatja.
A Federdistribuzione kommunikációs igazgatója szerint a kiskereskedelmi láncok számlái négyszeresére emelkedtek, miközben adóterhük 1,5 százalékról 6 százalékra nőtt.
Kapcsolódó cikkeink
A Coop Italia saját márkás termékeivel erősít a horvát Tommy
Stratégiai együttműködést kötött a horvát Tommy kiskereskedelmi lánc és az…
Tovább olvasom >Több százmillió eurós beruházást tervez a Conad Adriatico 2027-ig
Az olaszországi Conad láncot működtető Conad Adriatico szövetkezet bejelentette, hogy…
Tovább olvasom >Eladná olaszországi vállalatát a Carrefour
A francia Carrefour kiskereskedelmi óriás fontolgatja olaszországi üzletágának eladását, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >A H&M megérzi a kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés hatásait
A kereskedelmi háború és az ázsiai keresletcsökkenés negatívan hat a…
Tovább olvasom >