Vasárnapi zárva tartással spórol az áramszámlán az olasz Alì
A népszerű olasz élelmiszerlánc, az Alì úgy döntött, hogy üzleteit vasárnap és ünnepnapokon zárva tartja, így igyekszik az energiaszámlán spórolni. Emellett a lánc növeli megújulóenergia-termelését: a hűtők által termelt hővel melegíti a vizet, fotovoltaikus rendszert épít és LED-lámpák használatára áll át.
A Corriere del Veneto lapnak nyilatkozó vezérigazgató, Gianni Canella hangsúlyozta, hogy az Ali eddig is mindent megtett az elszabaduló energia- és szállítási árak miatti áremelkedések megfékezésére és arra, hogy csillapítsa azok hatását a fogyasztók vásárlóerejére.
A vasárnapi zárva tartástól nagy hatást senki nem vár, hiszen a legtöbb energiát fogyasztó hűtők nem kapcsolhatók ki. A hűtők akár nagyon rövid időre történő kikapcsolása is kockázatos, hiszen az befolyásolhatja a hűtésláncot és felgyorsíthatja a hűtött, illetve fagyasztott élelmiszerek romlását. A fagyasztott élelmiszerek bolti tárolására előírt -18 fok megakadályozza az akár részleges kiolvadást, ezzel együtt azt, hogy az élelmiszerek fogyasztásra alkalmatlanná váljanak.
További nehézséget jelenthet a lánc számára a konkurencia, amely ha nyitva tart, az Ali vásárlóit is magához vonzhatja.
A Federdistribuzione kommunikációs igazgatója szerint a kiskereskedelmi láncok számlái négyszeresére emelkedtek, miközben adóterhük 1,5 százalékról 6 százalékra nőtt.
Kapcsolódó cikkeink
Megújuló energiával készített alkoholmentes sört a Carlsberg Svédországban
Carlsberg Sweden legújabb terméke az „Electric Beer”, egy limitált szériás,…
Tovább olvasom >Globális innovációs központot nyitott Portugáliában, Olaszországban pedig növeli részesedését a Lidl
Portugáliában nyitotta meg két új globális innovációs központját a Lidl…
Tovább olvasom >Franciaországban és Olaszországban is elindul a Kaufland online piactere
A Kaufland online piactere 2025 késő nyarától Franciaországban és Olaszországban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >