Vasárnapi nyitvatartással erősítene a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgiumban működő saját üzleteit – 44 szupermarketet és 40 hipermarketet – vasárnap is meg kívánja nyitni, reagálva a kormány által támogatott kiskereskedelmi nyitvatartás-bővítésre.
Az érdekképviseletek ugyan meglepődtek a kezdeményezésen, de nyitottak a párbeszédre – írja a Retail Detail.
A döntés hátterében a piaci verseny áll. A Delhaize független vállalkozóknak átadott 128 üzlete többségében már vasárnap is nyitva tart, ami jelentős előnyt biztosít a kereskedőnek. A Carrefour és a piacvezető Colruyt folyamatosan veszít piaci részesedéséből, miközben az Aldi és a Lidl a frissárura meghirdetett szombati akciókkal próbálja ellensúlyozni a trendet.
A Colruyt egyelőre elutasítja a vasárnapi nyitvatartást, arra hivatkozva, hogy az a piac bővülése nélkül növelné a költségeket. Kérdés, hogy a Carrefour lépése feléleszti-e az ágazati vitát a közös szabályozási keretekről.
Kapcsolódó cikkeink
Újrahasznosított palackokkal újít a Lidl – egyre zöldebb a sajátmárkás kínálat
A Lidl Magyarország ismét fontos lépést tett a fenntarthatóság felé:…
Tovább olvasom >Öt év alatt 60%-os növekedést ért el az Aldi Spanyolországban
Az Aldi Nord az elmúlt öt év leggyorsabban növekvő élelmiszerláncává…
Tovább olvasom >PET palackos üdítők csomagolását újítja meg a diszkontlánc
A Lidl Magyarország elkötelezett a saját márkás termékek csomagolásának optimalizálása…
Tovább olvasom >További cikkeink
MBH-elemzés: A vártnál jobb GDP adatokat közölt a KSH
2025 második negyedévében a KSH által közzétett GDP adatok az…
Tovább olvasom >Forró augusztusban bíznak a sörgyártók
A tavalyi közel három százalékos növekedést követően az idei első…
Tovább olvasom >Gulyás Gergely: kiterjeszti a kormány a kistelepülési élelmiszerüzletek támogatási programját
Kiterjeszti a kormány az 5000 fő alatti településeken indult élelmiszerüzlet-támogatási…
Tovább olvasom >