Vasárnapi nyitvatartással erősítene a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgiumban működő saját üzleteit – 44 szupermarketet és 40 hipermarketet – vasárnap is meg kívánja nyitni, reagálva a kormány által támogatott kiskereskedelmi nyitvatartás-bővítésre.
Az érdekképviseletek ugyan meglepődtek a kezdeményezésen, de nyitottak a párbeszédre – írja a Retail Detail.
A döntés hátterében a piaci verseny áll. A Delhaize független vállalkozóknak átadott 128 üzlete többségében már vasárnap is nyitva tart, ami jelentős előnyt biztosít a kereskedőnek. A Carrefour és a piacvezető Colruyt folyamatosan veszít piaci részesedéséből, miközben az Aldi és a Lidl a frissárura meghirdetett szombati akciókkal próbálja ellensúlyozni a trendet.
A Colruyt egyelőre elutasítja a vasárnapi nyitvatartást, arra hivatkozva, hogy az a piac bővülése nélkül növelné a költségeket. Kérdés, hogy a Carrefour lépése feléleszti-e az ágazati vitát a közös szabályozási keretekről.
Kapcsolódó cikkeink
Már három autonóm üzletet működtet a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgium megnyitotta harmadik autonóm BuyBye üzletét a NATO…
Tovább olvasom >Futással, adományokkal a közösségért: a Bátor Tábort támogatja az ALDI
Az ALDI Magyarország megfizethető, minőségi termékei széles választékával járul hozzá…
Tovább olvasom >Csendes offenzívában a sajátmárkák az európai élelmiszerboltok polcain
A sajátmárkák lassan, de biztosan lépnek ki a másodhegedűs szerepből:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >