Vasárnapi nyitvatartással erősítene a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgiumban működő saját üzleteit – 44 szupermarketet és 40 hipermarketet – vasárnap is meg kívánja nyitni, reagálva a kormány által támogatott kiskereskedelmi nyitvatartás-bővítésre.
Az érdekképviseletek ugyan meglepődtek a kezdeményezésen, de nyitottak a párbeszédre – írja a Retail Detail.
A döntés hátterében a piaci verseny áll. A Delhaize független vállalkozóknak átadott 128 üzlete többségében már vasárnap is nyitva tart, ami jelentős előnyt biztosít a kereskedőnek. A Carrefour és a piacvezető Colruyt folyamatosan veszít piaci részesedéséből, miközben az Aldi és a Lidl a frissárura meghirdetett szombati akciókkal próbálja ellensúlyozni a trendet.
A Colruyt egyelőre elutasítja a vasárnapi nyitvatartást, arra hivatkozva, hogy az a piac bővülése nélkül növelné a költségeket. Kérdés, hogy a Carrefour lépése feléleszti-e az ágazati vitát a közös szabályozási keretekről.
Kapcsolódó cikkeink
A spanyol fogyasztók szerint javult a saját márkák minősége
Egy friss tanulmány szerint tízből nyolc spanyol fogyasztó úgy látja,…
Tovább olvasom >A diszkontokkal szemben kínálna alternatívát a Carrefour Polska
Új stratégiát vezetett be márciustól a Carrefour Polska, amelynek célja,…
Tovább olvasom >Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >Árrésstop kontra áfacsökkentés: megoldás az inflációra vagy politikai viták terepe?
A kormány március közepétől életbe léptette az árrésstopot, amely szerint…
Tovább olvasom >