Vásárlóbarátabbá válik a ChatGPT

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 06. 05. 11:46

Az OpenAI a közelmúltban frissítette a ChatGPT vásárlási funkcióit annak érdekében, hogy még egyszerűbbé váljon a termékek keresése, összehasonlítása és megvásárlása a generatív AI alapú eszközöket egyre nagyobb arányban használó fogyasztók számára.

A ChatGPT keresési funkcióját hetente már egymilliárdan használják

A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.

Az újítások között megtalálhatók továbbfejlesztett termékajánlások, hivatkozások, vizuális termékjellemzők, árinformációk, értékelések, közvetlen vásárlási linkek, valamint olyan funkciók, mint az automatikus gépeléssegítés és a felkapott keresések.

A ChatGPT keresési funkciója az OpenAI közlése szerint már heti egymilliárd kereséssel az egyik legnépszerűbb és leggyorsabban növekvő szolgáltatás. A Capgemini és az Adobe kutatásai szerint főként a fiatalabb generációk cserélik le a hagyományos keresőket AI-alapúakra, és mivel a termékajánlások nem minősülnek hirdetésnek, így bármely az OpenAI keresőrobotját nem letiltó weboldal és kereskedő megjelenhet a találatok között.

Újdonság továbbá, hogy a ChatGPT már több forrást is megjelenít egy válaszhoz, és ki is emeli, hogy a válasz melyik részét melyik forrás támasztja alá. //

Kapcsolódó cikkeink