Vásárlásmániás férfiak
Vásárlási lázban éghetnek a férfiak is – állítja egy német tanulmány. A márkajelzések a jutalmazási rendszer agyi területeit stimulálták.
Ugyanúgy elkaphatja a vásárlási láz a férfiakat is, mint a nőket – állapították meg német kutatók. „Vizsgálatunkból kiderül, hogy a vásárlási láz nem kifejezetten női probléma, a férfiak sokkal inkább érintettek, mint azt korábban gondolták" – fejtette ki Peter Kenning, a friedrichshafeni Zeppelin Egyetem marketing tanszékén dolgozó kutató.
A tudósok olyan férfiak agytevékenységét elemezték mágneses rezonanciatomográffal, akik hajlandóságot mutattak a vásárlási mániára. A kísérletben részt vevők feladata az volt, hogy ítéljék meg, mennyire tartanak vonzónak egyes márkajelzéseket. A kontrollcsoport olyan férfiakból állt, akikre nem jellemző a vásárlási láz.
A kísérlet során a vásárlásmániásnak tartott férfiak jutalmazási rendszerének agyi területei lényegesen erősebb aktivitást mutattak, mint a kontrollcsoporthoz tartozóké. Erőteljesebb érzelmi izgalommal és jutalmazási elvárásokkal reagáltak a mutatott márkajelzésekre, reakcióik pedig azokban az agyi területekben következtek be, amelyek a szenvedélybetegségekhez kapcsolódó viselkedésben is szerepet játszanak – írja a Kreatív Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >