Vártnál kevésbé javult a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban februárban
Elemzők által vártnál kevésbé javult a fogyasztói bizalom az Egyesült Államokban februárban.
A Conference Board nonprofit gazdasági kutatóintézet kedden azt közölte, hogy a januári 130,4 pontról 130,7 pontra nőtt a fogyasztói bizalmi index februárban. Elemzők nagyobb javulásra, 132 pontra számítottak.
A jelenlegi helyzet megítélésének almutatója a januári 173,9 pontról 165,1 pontra romlott, a következő fél évre vonatkozó várakozási alindex 101,4 pontról 107,8 pontra nőtt februárban.
A Conference Board minden hónap utolsó keddjén közölt indexe – a Michigan egyetem hangulatindexével együtt – a legfontosabb mérőszám ahhoz, hogy megbecsüljék a fogyasztás alakulását. A személyes fogyasztás az amerikai hazai össztermék (GDP) mintegy 70 százalékát adja. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Meglepően jól sikerült a január a kiskereskedelemben
A gyenge évzáráshoz képest 2,2%-kal nőtt a kiskereskedelmi forgalom, ami…
Tovább olvasom >Hogyan alakul a világgazdaság idén?
Az Egyesült Államok növekedése stabil, Európa és Kína újabb kihívásokkal…
Tovább olvasom >A kereskedelemben is érződik a madárinfluenza hatása
Az Egyesült Államok egyre súlyosabb tojáshiánnyal küzd, mivel a madárinfluenza…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az árrés nagyon nem a profit, de akadnak rá nemzetközi példák is
A március 17-től élő árrésstop bevezetése nem volt teljesen váratlan,…
Tovább olvasom >Árrésstop Magyarországon: Kik az érintettek, és valóban indokolt a kormányzati beavatkozás?
A magyar kormány március 17-től – egyelőre május 31-ig –…
Tovább olvasom >Kilőtt Kína kiskereskedelmi forgalma az év első két hónapjában
Kína ipari termelése a decemberinél kisebb, de a várakozásokat meghaladó…
Tovább olvasom >