Vártnál kevésbé enyhült az infláció az euróövezetben
A vártnál kevésbé lassult februárban az infláció az euróövezetben, de így tovább távolodott az októberi rekordszinttől – közölte az Európai Unió statisztikai hivatala csütörtökön.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/03/money-g5f79b7273_1280-300x185.jpg)
(Fotó: Pixabay)
Az Eurostat előzetes adatai szerint februárban 8,5 százalékra csökkent az infláció az euróövezetben a januári 8,6 százalékról, miután októberben még rekordszinten, 10,6 százalékon állt. Az elemzői várakozások átlagában 8,2 százalék szerepelt februárra. Januárhoz képest az euróövezetben 0,8 százalékkal nőttek a fogyasztói árak februárban, amikor 0,2 százalékos csökkenést jegyeztek fel. Az éves árindex emelkedéséhez a legnagyobb mértékben az élelmiszerek, alkoholos italok és dohánytermékek járultak hozzá, a növekedés 15 százalékra gyorsult a januári 14,1 százalékról.Az energiaárak emelkedése 13,7 százalékra lassult februárban a januári 18,9 százalékról. A nem energiaipari cikkek 6,8 százalékkal drágultak a januári 6,7 százalék után, a szolgáltatások ára februárban 4,8 százalékkal nőtt a januári 4,4 százalékot követően.
Az energia, élelmiszerek, alkoholos italok és dohánytermékek nélkül az éves maginfláció a januári 5,3 százalék után februárban 5,6 százalék volt. A havi maginfláció 0,8 százalékos volt a januári 0,8 százalék csökkenés után.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
10-ből 6 cég áremelést tervez
Az MKIK Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet áprilisi féléves vállalati konjunktúravizsgálatának…
Tovább olvasom >A tejtermékek feldolgozói értékesítési ára stagnált vagy csökkent
A nyerstej termelői ára nemzeti valutában kifejezve 2024 májusában az…
Tovább olvasom >A fehércukor világpiaci átlagára 9 százalékkal csökkent
A fehércukor világpiaci átlagára 2024 májusában 512 euró/tonna volt, csaknem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >