Váratlanul nagyot javult a gazdasági hangulat Németországban és az euróövezetben a ZEW felmérése szerint
Romlás helyett váratlanul nagyot javult, Németországban 16 éves, az euróövezetben 5 éves csúcsot ért el a gazdasági hangulatindex a ZEW gazdaságkutató intézet augusztusi felmérésében.
A ZEW felmérésében a gazdasági szereplők várakozásait tükröző németországi hangulatindex 12,2 ponttal 71,5 pontra emelkedett a júliusi 59,3 pontról. Elemzők a hangulat romlását, 58,0 pontot vártak augusztusra.
Az idén márciusban állt a legalacsonyabban a mutató, mínusz 49,5 ponton. Azóta emelkedett. Az 1991 decembere óta vezetett felmérésben a mutató valaha elért legmagasabb értéke a 2000 januári 89,6 pont, a legalacsonyabb értéke pedig a 2008 júliusi mínusz 63,9 pont volt. Az augusztusban elért 71,5 pont 16 éve, 2004 januárja óta a legmagasabb.
Aktuális helyzetüket azonban a júliusinál 0,4 ponttal rosszabbnak, mínusz 81,3 ponton ítélték meg a felmérésbe bevont gazdasági szereplők.
Az euróövezeti gazdasági hangulatindex 4,4 ponttal 64,0 pontra, 2015 áprilisa óta a legmagasabb értékre javult augusztusban a júliusi 59,6 pontról a várt romlás, 55,3 pont helyett.
Az aktuális konjunkturális helyzetüket azonban az euróövezetben is a júliusinál rosszabbnak ítélték meg a gazdasági szereplők augusztusban, a mutató 1,1 ponttal mínusz 89,8 pontra csökkent.
Kapcsolódó cikkeink
Rugalmasabb nyitvatartást sürgetnek a német kereskedelmi szervezetek
Rheinland-Pfalz tartomány ipari és kereskedelmi kamarái, valamint önkormányzati érdekképviseletei rugalmasabb…
Tovább olvasom >Sentix: jelentősen javult az euróövezet májusi befektetői bizalmi indexe
Az elemzők által vártnál jelentősebben javult, tavaly június óta a…
Tovább olvasom >Új kampánnyal népszerűsíti a regionális termékeket az Edeka
Új reklámkampányt indított az Edeka Németországban, amelynek középpontjában a kereskedő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Imádják a nyereményjátékokat a magyar vevők egy friss kutatás szerint
Szinte minden magyar vásárló hajlandó többet költeni, ha ezzel nyerési…
Tovább olvasom >Indul a „Micsoda malacunk van!” sertéshús-népszerűsítő kampány – videóval
A magyar termékek vásárlása a nemzetgazdaságot támogatja, munkahelyek megtartását segíti,…
Tovább olvasom >KPMG: Egyszerre optimisták, aggódnak és izgatottak a magyarok, ha AI-ról van szó
A KPMG és a Melbourne-i Egyetem közös nemzetközi kutatása szerint…
Tovább olvasom >