Váratlanul elhunyt a Ferrero vezetője
Valószínűleg szívinfarktusban halt meg Pietro Ferrero, a Tic-Tac-ot és a Nutellát is gyártó olasz Ferrero cég egyik vezérigazgatója – írja az Origo.
Pietro az öccsével vezette a kis családi cukrászdából 70 év alatt világvállalattá és az egyik legismertebb olasz céggé váló Ferrerót, amelynek legnagyobb érdeme szerinte az, hogy mindenkiből ugyanazokat az érzelmeket váltja ki. A céget alapító család a világ egyik legnagyobb vagyonának birtokosa, „a made in Italy bajnoka”.
„A cukrászat és az édesipar általában nagyon erősen kötődik a regionális értékekhez, a tradícióhoz. Ezért nehéz ténylegesen nemzetközi termékeket előállítani. De épp ez az, amire mi törekszünk” – mondta családi cégéről egy 2004-es interjúban Pietro Ferrero. A cég, a Ferrero ma a világ egyik legismertebb olasz vállalata, a tulajdonos Ferrero család pedig a világ egyik leggazdagabb családja, a Forbes magazin 2011-es listája szerint a világ 37. legnagyobb vagyonának birtokosa.
A 47 éves Pietro Ferrero hétfőn váratlanul életét vesztette a dél-afrikai Fokvárosban. Egy üzleti tárgyalássorozat kísérőprogramjaként szervezett biciklitúrán kapott szívinfarktust – írja a Financial Times. A kiérkező mentők már nem tudták újraéleszteni.
Pietro a Ferrero csoport társ-vezérigazgatója volt, öccsével, Giovanni Ferreróval vezették a céget. A Nutella mellett a Ferrero gyártja többek között a Tic-Tac cukorkát és a Kinder csokoládét is.
Pietro többször nyilatkozta azt, hogy a cég egyik legfontosabb értéke a helyi tradíciók tökéletesítése és továbbvitele. A családnak mégis sikerült igazi világcéggé fejleszteni a Ferrerót. A cégcsoport Olaszország egyik legnagyobb és legismertebb vállalata, 14 országban összesen 22 ezer alkalmazottja van. A cégcsoport 6,6 milliárd eurós (1700 milliárd forintos) forgalmat bonyolított le tavaly – írja a New York Times.
Pietro szerint a cég legnagyobb érdeme, hogy olyan termékei vannak, amelyeket „a franciák franciának tartanak, az olaszok a sajátjuknak éreznek, a németek pedig azt gondolják, hogy Németországban született… De mégis világos, hogy a made in Italy bajnoka, ami oltalmat élvez”.
Pietro halálhírére még az olasz kormány is megszólalt. „Olaszország olyan üzletembert veszített el, aki sokat tett hozzá iparunk fejlődéséhez. A tökéletességre való törekvés, kreativitás és a nehéz helyzetekben való helytállás jellemezte őt, mindent megtett azért, hogy egy márka szimbólummá váljon” – írta részvétközleményében Franco Frattini olasz külügyminiszter.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >