Változott az eladáshelyek pozíciója
A mosogatószer az egyik legnagyobb forgalmú kategória. A Nielsen által vizsgált hetven háztartási vegyi áru és kozmetikum közül csak a mosószer, toalettpapír, pelenka és öblítő előzi meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexének idei első négyhavi adatai alapján.
Összességében a kiskereskedelem bevétele mosogatószerből 4 milliárd forint felett mozgott idén és tavaly január–április között. Egyik periódusról a másikra érték szempontjából 4, mennyiséget tekintve 1 százalékkal bővült a forgalom.Az eladáshelyek pozíciója változatosan alakult. A 2500 négyzetméternél nagyobb üzletek – értékben mért – piaci részesedése 37 százalékról 35-re csökkent, négy hónapos összehasonlításban, de továbbra is az a legfontosabb csatorna. Szintén 2 százalékponttal lett kisebb, 10 százalék, az 51–200 négyzetméteres boltok mutatója.
Emelkedett viszont a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna részesedése, 28 százalékról 29-re. Szintén pozitív a drogéria trendje, a tavalyi első négyhavi 15 százalék után idén 17-re emelkedett a fontossága. Azonkívül 4 százalékról 5-re nőtt a 201–400 négyzetméteres üzletek részaránya.
Javult a gyártói márkák piaci pozíciója. Tavalyelőtt még 81 százalék jutott rájuk, az értékben mért forgalomból, múlt évben viszont már 82 százalék.
Tévéreklámra a piaci szereplők a Nielsen által szpotszinten vizsgált csatornákat alapul véve, háztartási vegyi áruk és kozmetikumok esetében – hivatalos listaáron – 2013-ban kereken 125 milliárd forintot költöttek. Meg kell azonban jegyezni, hogy a hivatalos listaárhoz képest a valóságban kevesebbet szoktak fizetni a reklámokért.
Mosogatószerre 8,8 milliárd forint tévéreklámköltés jutott 2013-ban, szintén listaáron számolva; 19 százalékkal több, mint egy évvel korábban.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >A MOL Campus mindkét étterme, a Virtu és a Zazie is Michelin ajánlást kapott
Mindössze egy évvel a megnyitásukat követően a MOL Campus mindkét…
Tovább olvasom >Változások az alkoholreklámozási szabályokban 2024. január 1-től
2024. január 1-jétől jelentős változások lépnek életbe az alkoholreklámozás terén,…
Tovább olvasom >