Változott a csatornák súlya
Több mint 10 milliárd forint bevételt ért el az élelmiszer-kiskereskedelem vajból 2013. december – 2014. július között. 13 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Mennyiség szempontjából 3 százalékos növekedést regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Bolti eladása eléggé koncentrált. Ugyanis a 400 négyzetméteres és nagyobb üzletek piaci részesedése 74 százalék, értéket tekintve, ahogyan a tavalyi hasonló időszakban is.
Azon belül viszont jelentősen változtak a mutatók. A 2500 négyzetméteresnél nagyobb üzletek piaci részesedése 31 százalékról 28-ra csökkent, szintén értékben. Azzal egy időben pedig a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna mutatója 43 százalékról 46-ra emelkedett.
Viszonylag magas a kereskedelmi márkák részaránya. Értékben mért piaci részesedésük 44 százalékot ért el legutóbb december–július között. Ez 2 százalékponttal kevesebb, mint az előző hasonló periódus során.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >