Változott a csatornák súlya
Több mint 10 milliárd forint bevételt ért el az élelmiszer-kiskereskedelem vajból 2013. december – 2014. július között. 13 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Mennyiség szempontjából 3 százalékos növekedést regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Bolti eladása eléggé koncentrált. Ugyanis a 400 négyzetméteres és nagyobb üzletek piaci részesedése 74 százalék, értéket tekintve, ahogyan a tavalyi hasonló időszakban is.
Azon belül viszont jelentősen változtak a mutatók. A 2500 négyzetméteresnél nagyobb üzletek piaci részesedése 31 százalékról 28-ra csökkent, szintén értékben. Azzal egy időben pedig a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna mutatója 43 százalékról 46-ra emelkedett.
Viszonylag magas a kereskedelmi márkák részaránya. Értékben mért piaci részesedésük 44 százalékot ért el legutóbb december–július között. Ez 2 százalékponttal kevesebb, mint az előző hasonló periódus során.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >