Változott a csatornák súlya
Több mint 10 milliárd forint bevételt ért el az élelmiszer-kiskereskedelem vajból 2013. december – 2014. július között. 13 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Mennyiség szempontjából 3 százalékos növekedést regisztrált a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Bolti eladása eléggé koncentrált. Ugyanis a 400 négyzetméteres és nagyobb üzletek piaci részesedése 74 százalék, értéket tekintve, ahogyan a tavalyi hasonló időszakban is.
Azon belül viszont jelentősen változtak a mutatók. A 2500 négyzetméteresnél nagyobb üzletek piaci részesedése 31 százalékról 28-ra csökkent, szintén értékben. Azzal egy időben pedig a szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401–2500 négyzetméteres csatorna mutatója 43 százalékról 46-ra emelkedett.
Viszonylag magas a kereskedelmi márkák részaránya. Értékben mért piaci részesedésük 44 százalékot ért el legutóbb december–július között. Ez 2 százalékponttal kevesebb, mint az előző hasonló periódus során.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakához viszonyítva 1,7 százalékkal nőtt, az előző hónaphoz képest 1,4 százalékkal csökkent
Szeptemberben a kiskereskedelmi forgalom volumene a nyers és a naptárhatástól…
Tovább olvasom >Gyengén indult az ősz a kiskereskedelemben
Az előző havi, augusztusi adatokhoz viszonyítva nem indult jól az…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával szűri ki az Amazon a hibás termékeket szállítás előtt
Az Amazon „Project P. I.” modellje (a P. I. a private investigator, azaz…
Tovább olvasom >