Változó vásárlók, változó igények
Az Év legsikeresebb promóciója versenynek és a hozzá kapcsolódó egész napos konferenciának nem csupán a kampányok és az azokat létrehozó szakemberek elismerése miatt van kiemelt szerepe, hanem azért is, mert különleges lehetőséget nyújt, hogy közvetlenül is megismerhessük a vásárlók véleményét.
A verseny korábbi éveiben hasonló eredmények születtek mind a szakma, mind a megkérdezett vásárlók oldaláról. Az egyes promóciók kapcsán ritkán tapasztaltunk jelentős eltérést a két ítélet között, de a 2018-as év határozott változást hozott. A vásárlók bizonyos kampányokat más oldalról közelítettek meg, és másképpen indokoltak. Eltérő értékeket soroltak, és határozott kritikákat fogalmaztak meg. Amellett, hogy felsorolták a szimpatikus, pozitív elemeket, olyan problémákat és nem tetsző részleteket emeltek ki, melyeket korábban sosem.
Az AP-kód feltöltésének bonyolultságáról már ismertük a véleményüket, de idén új problémaként jelölték meg a blokk megőrzését illetően. A promóció időtartamával kapcsolatban a 2 hetes intervallumot túl rövidnek, a 3 hónaposat túl hosszúnak találták. Az ajándékok értékével és mennyiségével kapcsolatban elvárásaik magasabbak lettek. A regisztráció és a játékszabályok összetettségéhez képest a nyereményeket kevésnek ítélték, emellett gyakrabban vágynak azonnali ajándékokra, kóstoltatásoknál pedig nagyobb falatokra. A csomagolás belsejében elhelyezett promóciós kóddal kapcsolatban újként megfogalmazott probléma leginkább a csokoládébevonatú termékeket érinti. Az elszakadó, terméktől összekenődő kód mellett, a csomagolás megőrzése is gondot okoz, különösen, ha utcán történik a termék elfogyasztása.
A szakmánk biztosította tudást és tapasztalatot a jövőben úgy tudjuk még sikeresebben alkalmazni, ha kampányról kampányra, újra és újra meghallgatjuk azokat, akiket termékeinkkel és promócióinkkal nap mint nap megszólítunk.
Gratulálunk pályázóinknak az idei eredményekhez, és várjuk a jelentkezéseket ez évi promóciók bemutatásával a 2019-es versenyre! További információ: info@trademagazin.hu és www.trademagazin.hu. //
Kapcsolódó cikkeink
Már szinte csak akciós élelmiszereket vesznek az amerikaiak
Az amerikai fogyasztók számára a gazdasági helyzet egyre több kihívást…
Tovább olvasom >Minimális erőfeszítéssel maximális élmény – ilyen 2024 ideális promóciója
A Trade magazin által szervezett „Év promóciója 2024” verseny idén…
Tovább olvasom >Egyre fontosabbak a promóciók
A promóciók egyre fontosabbá válnak: 2023-ban már a teljes forgalom…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette az Estée Lauder a DECIEM-et
Lezárult a The Ordinary márkájáról ismert kanadai multibrand cég, a…
Tovább olvasom >A romániai városok meghódítására tör a lengyel Żabka
A Żabka romániai leányvállalata, a Froo az év végéig kétszáz…
Tovább olvasom >Pékáru-stratégiájával nyerhet a Lidl az Egyesült Királyságban
Kritika érte a brit szupermarketeket pékáru részlegeik állítólagosan félrevezető marketingje…
Tovább olvasom >