Változatos tisztítószer-eloszlás a háztartásokban
A háztartási tisztítószerek elterjedtsége viszonylag magas: a családok 83 százaléka vásárolt a kategóriából 2010 első 10 hónapjában. Azonban az egyes szegmensek súlya nagy szóródást mutat: a leginkább elterjedt termékek az általános tisztítószerek, de még ezek is csupán a háztartások alig felében találhatóak meg – derül ki a GfK Hungária háztartások napi fogyasztásicikk-vásárlását monitorozó ConsumerScan felmérés adataiból.
Az általános tisztítószerek után népszerűségben a WC-tisztító blokkok következnek, majd jelentős lemaradással a súrolószerek, a folyékony WC-tisztítók és a vízkőoldók. A többi szegmensbe tartozó terméket a háztartásoknak kevesebb mint ötöde vásárolt a vizsgált időszakban.
A tavasz beköszöntével a tisztítószerek összesített forgalma nem emelkedik jelentős mértékben, de egyes kisebb, speciális termékkategóriáknál a telet lezáró nagytakarítás kiugró értékesítést hoz. Ilyenek az üvegtisztítók, a szőnyeg- és bútortisztítók, de a sütőt és a lefolyókat is többet takarítják ilyenkor a háztartásokban.
Az egyes tisztítószer-szegmensek „tipikus” vásárlójára is érdemes egy pillantást vetni: míg általánosságban igaz, hogy – elsősorban a család és a ház méretei okán – a településeken, illetve kisvárosban élő, legalább 3 fős háztartások a nagy tisztítószer-vásárlók, akadnak ettől eltérő képet mutató kategóriák is. A bútortisztítók például inkább a fiatalabb, kisebb létszámú háztartásokban találhatóak meg az átlagnál nagyobb mértékben, míg a lefolyótisztítók piacán a főváros is hangsúlyos szerephez jut.
A márkagyártók számára jó hír, hogy a kereskedelmi márkák súlya ebben a kategóriában jelentősen elmarad a fogyasztási cikkek átlagától, a 20 százalékot sem éri el. n
Az egyes tisztítószer-szegmensek elter-
jedtsége a magyar háztartások körében
2010 első 10 hónapjában (vásárló háztartá-
sok aránya az összes háztartáson belül, %)
Szegmens Elterjedtség
Összes háztartási tisztítószer 83
Általános tisztítószer 49
WC-blokk 43
Súrolószer 30
Folyékony WC-tisztító 29
Vízkőoldó 23
Üvegtisztító 18
Lefolyótisztító 13
Konyhai tisztítószer 11
Fürdőszobai tisztítószer 10
Bútortisztító, -ápoló 9
Padlótisztító 7
Szőnyegtisztító 6
Sütőtisztító 6
Forrás: GfK Hungária, ConsumerScan
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >Sok a jelentkezés, mégis gyakran kihívást jelent a hatékony toborzás a hazai vállalatoknak
A magyarországi cégek munkaerő-menedzsmenttel kapcsolatos tapasztalatai és elképzelései csak minimális…
Tovább olvasom >