Németország: változást hozott az infláció a biotermékek kereskedelmében
A magas infláció jelentősen megváltoztatta a biotermékek vásárlóinak magatartását. „Az emberek még mindig vásárolnak biotermékeket – de olcsóbban” – mondta Robert Kecskes, a GfK piackutató kereskedelmi szakértője.
„Az általános áremelkedés miatt érezhetően csökkent a vásárlók hajlandósága arra, hogy a biotermékekért magasabb árat fizessenek”. A fejlődés nyertesei mindenekelőtt a diszkontok, vesztesei a bio szupermarketek és a natúr élelmiszerboltok. Míg a GfK szerint a bio szupermarketek és a bioboltok 2022-ben jelentős, több mint 18%-os forgalomcsökkenést mutatnak, addig a diszkontok több mint 11%-os növekedést céloztak meg a bioélelmiszerek és bioitalok terén.
Jól tükrözi a fejlődést a kiskereskedők saját biomárkáinak sikere, amelyek általában érezhetően a márkás termékek árszintje alatt kaphatók. „A kiskereskedők saját márkái sokkal nagyobb szerepet játszanak a bioszektorban, mint a hagyományos szektorban” – mondta Hanna Kehl, a GfK fenntarthatósági szakértője.
A GfK szerint a bio sajátmárkák piaci részesedése ma már meghaladja a 60%-ot az élelmiszerek és italok piacán – és e téren továbbra is növekvő tendencia látható. Ezzel szemben a hagyományos termékek esetében mindössze 46% a sajátmárkák piaci részesedése.
Kapcsolódó cikkeink
A rizs árának alakulása: miért drágul és hogyan hat ránk?
A rizs, mint alapvető élelmiszer, az utóbbi időben jelentős ármozgásokat…
Tovább olvasom >Európai Vásárlóerő 2024: Magyarország a 30. helyen
A GfK elemzése szerint 2024-ben az európai lakosság egy főre…
Tovább olvasom >Lendületesen nyitotta az évet a budapesti tőzsde
Lendületesen nyitotta az évet a budapesti tőzsde irányadó mutatója: a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tudatosabban vásárolunk? Töretlen a kereslet a hazai ízek iránt
Több száz magyar termelővel működik együtt a Kifli.hu, hogy minél…
Tovább olvasom >Kamatkedvezmény a zöldhitelre
Még kedvezőbb lesz a népszerű lakáscélú zöldhitel a K&H-nál. A legnépszerűbb…
Tovább olvasom >Friss felmérés: A visszautasítástól való félelem bénítja a vállalkozásokat
Egy friss felmérés szerint a vállalkozások 33 százaléka a visszautasítástól…
Tovább olvasom >