Németország: változást hozott az infláció a biotermékek kereskedelmében
A magas infláció jelentősen megváltoztatta a biotermékek vásárlóinak magatartását. „Az emberek még mindig vásárolnak biotermékeket – de olcsóbban” – mondta Robert Kecskes, a GfK piackutató kereskedelmi szakértője.
„Az általános áremelkedés miatt érezhetően csökkent a vásárlók hajlandósága arra, hogy a biotermékekért magasabb árat fizessenek”. A fejlődés nyertesei mindenekelőtt a diszkontok, vesztesei a bio szupermarketek és a natúr élelmiszerboltok. Míg a GfK szerint a bio szupermarketek és a bioboltok 2022-ben jelentős, több mint 18%-os forgalomcsökkenést mutatnak, addig a diszkontok több mint 11%-os növekedést céloztak meg a bioélelmiszerek és bioitalok terén.
Jól tükrözi a fejlődést a kiskereskedők saját biomárkáinak sikere, amelyek általában érezhetően a márkás termékek árszintje alatt kaphatók. „A kiskereskedők saját márkái sokkal nagyobb szerepet játszanak a bioszektorban, mint a hagyományos szektorban” – mondta Hanna Kehl, a GfK fenntarthatósági szakértője.
A GfK szerint a bio sajátmárkák piaci részesedése ma már meghaladja a 60%-ot az élelmiszerek és italok piacán – és e téren továbbra is növekvő tendencia látható. Ezzel szemben a hagyományos termékek esetében mindössze 46% a sajátmárkák piaci részesedése.
Kapcsolódó cikkeink
A gazdasági fellendülés ellenére nőtt a fizetésképtelenségek száma a közép-kelet-európai régióban
Ellentmondásos képet fest a Coface nemzetközi hitelbiztosító éves Közép- és…
Tovább olvasom >20 új üzlethelyszínt keres az Aldi az Egyesült Királyságban
Frissített listát tett közzé az Aldi azokról a brit városokról…
Tovább olvasom >Eredményes évet zárt a PENNY – Központban a vásárlói élmény és a fenntartható megoldások
A PENNY Magyarország a kiskereskedelmi szektor meghatározó szereplőjeként a kihívások…
Tovább olvasom >További cikkeink
Rendhagyó versenyen születhet meg a jövő vásárlási élménye
Elindult a jelentkezés Magyarország első bevásárlóközpontban szervezett hackathonjára. A Westend…
Tovább olvasom >Lanyhul a horvát ingatlanláz: új célpontokat keresnek a befektetők
Évek óta töretlenül népszerű volt a horvát tengerpart a cseh…
Tovább olvasom >Nyári szünet: több százezer forintot költenek a magyar családok
A nyári szünet a kikapcsolódás mellett komoly logisztikai feladatokat és…
Tovább olvasom >