Válságban a franchise még erősebb
A franchise-rendszerekben működő vállalkozások hosszú távú fennmaradásának esélye sokszorosa az azonos piacon működő társaikénál. A gazdasági válság – a hálózati hasznok kihasználása esetén – az előnyt még inkább fokozhatja.
A franchise vállalkozások magasabb keresletre számíthatnak, mint a hálózaton kívül működő társaik. A hálózat tagjai között együttműködés alakul ki, mely során elérhetik az egyébként területi és méretbeli korlátaik miatt meg nem közelíthető piacokat. Az említett hálózati előny elsősorban az értékesítéssel foglalkozó hálózatokban érvényesülhet, ahol a franchise rendszergazda és átvevői nem ritkán közös adatbázissal dolgoznak, így bővítve az egyes hálózat-tagok piacát. A hálózati együttműködésből származó üzletkötések, így a gyakran egyébként el nem érhető piacok a franchise partnerek bevételeinek 80 százalékát is jelenthetik.
A válságkezelés másik eszköze a költségek minél alacsonyabb szinten tartása. Ez a méretkihasználtságból adódóan a franchise-ok beszállítói piacán jelentkezhet hatékonyan. Az együttműködésből adódóan, bár a hálózat-tagok jogilag és pénzügyileg önállóan működnek, mégis élvezhetik a nagybani szállítás előnyeit – írja a Profitline.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: áprilisban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 5,0, az előző havit 2,0 százalékkal haladta meg
2025. áprilisban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >Csökkent a FAO élelmiszerár-indexe májusban
Csökkent az élelmiszertermékek világpiaci árának referenciaértéke májusban az előző hónaphoz…
Tovább olvasom >Az euróövezetben nőtt a kiskereskedelmi forgalom áprilisban
Havi és éves összehasonlításban egyaránt nőtt a kiskereskedelmi forgalom az…
Tovább olvasom >