Válságban a franchise még erősebb
A franchise-rendszerekben működő vállalkozások hosszú távú fennmaradásának esélye sokszorosa az azonos piacon működő társaikénál. A gazdasági válság – a hálózati hasznok kihasználása esetén – az előnyt még inkább fokozhatja.
A franchise vállalkozások magasabb keresletre számíthatnak, mint a hálózaton kívül működő társaik. A hálózat tagjai között együttműködés alakul ki, mely során elérhetik az egyébként területi és méretbeli korlátaik miatt meg nem közelíthető piacokat. Az említett hálózati előny elsősorban az értékesítéssel foglalkozó hálózatokban érvényesülhet, ahol a franchise rendszergazda és átvevői nem ritkán közös adatbázissal dolgoznak, így bővítve az egyes hálózat-tagok piacát. A hálózati együttműködésből származó üzletkötések, így a gyakran egyébként el nem érhető piacok a franchise partnerek bevételeinek 80 százalékát is jelenthetik.
A válságkezelés másik eszköze a költségek minél alacsonyabb szinten tartása. Ez a méretkihasználtságból adódóan a franchise-ok beszállítói piacán jelentkezhet hatékonyan. Az együttműködésből adódóan, bár a hálózat-tagok jogilag és pénzügyileg önállóan működnek, mégis élvezhetik a nagybani szállítás előnyeit – írja a Profitline.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >