Válságban a franchise még erősebb
A franchise-rendszerekben működő vállalkozások hosszú távú fennmaradásának esélye sokszorosa az azonos piacon működő társaikénál. A gazdasági válság – a hálózati hasznok kihasználása esetén – az előnyt még inkább fokozhatja.
A franchise vállalkozások magasabb keresletre számíthatnak, mint a hálózaton kívül működő társaik. A hálózat tagjai között együttműködés alakul ki, mely során elérhetik az egyébként területi és méretbeli korlátaik miatt meg nem közelíthető piacokat. Az említett hálózati előny elsősorban az értékesítéssel foglalkozó hálózatokban érvényesülhet, ahol a franchise rendszergazda és átvevői nem ritkán közös adatbázissal dolgoznak, így bővítve az egyes hálózat-tagok piacát. A hálózati együttműködésből származó üzletkötések, így a gyakran egyébként el nem érhető piacok a franchise partnerek bevételeinek 80 százalékát is jelenthetik.
A válságkezelés másik eszköze a költségek minél alacsonyabb szinten tartása. Ez a méretkihasználtságból adódóan a franchise-ok beszállítói piacán jelentkezhet hatékonyan. Az együttműködésből adódóan, bár a hálózat-tagok jogilag és pénzügyileg önállóan működnek, mégis élvezhetik a nagybani szállítás előnyeit – írja a Profitline.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >