“Válságálló” termékek – csokoládé és kutyaeledel
Több termék forgalma is ellenáll a gazdasági válság nyomásának. Úgy látszik, a fogyasztók a mindennapi komfort-érzésről nem kívánnak lemondani.
Világszerte tapasztalható, hogy a vásárlók elhalasztják gépkocsijuk cseréjét vagy a drágább elektronikai eszközök beszerzését. Számos termék forgalma azonban a világgazdasági válság ellenére is növekedni tudott. Az Egyesült Államokban például nőtt a csokoládék, a húskonzervek, a bőráruk és a gumióvszerek forgalma, Magyarországon pedig energiaitalból, tejszínből és vaníliás cukorból vásároltunk jóval többet, mint tavaly. A legmeglepőbb adat: hazánkban jelentősen megugrott a házikedvenceknek vásárolt eledel mennyisége. A kutatók ezt azzal magyarázzák, hogy amikor a saját kényeztetésünkre kevesebb lehetőség nyílik, felértékelődik a házi kedvencek szerepe: legalább nekik szeretnénk kényelmet teremteni – írja a Figyelőnet.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >