“Válságálló” termékek – csokoládé és kutyaeledel
Több termék forgalma is ellenáll a gazdasági válság nyomásának. Úgy látszik, a fogyasztók a mindennapi komfort-érzésről nem kívánnak lemondani.
Világszerte tapasztalható, hogy a vásárlók elhalasztják gépkocsijuk cseréjét vagy a drágább elektronikai eszközök beszerzését. Számos termék forgalma azonban a világgazdasági válság ellenére is növekedni tudott. Az Egyesült Államokban például nőtt a csokoládék, a húskonzervek, a bőráruk és a gumióvszerek forgalma, Magyarországon pedig energiaitalból, tejszínből és vaníliás cukorból vásároltunk jóval többet, mint tavaly. A legmeglepőbb adat: hazánkban jelentősen megugrott a házikedvenceknek vásárolt eledel mennyisége. A kutatók ezt azzal magyarázzák, hogy amikor a saját kényeztetésünkre kevesebb lehetőség nyílik, felértékelődik a házi kedvencek szerepe: legalább nekik szeretnénk kényelmet teremteni – írja a Figyelőnet.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >