“Válságálló” termékek – csokoládé és kutyaeledel
Több termék forgalma is ellenáll a gazdasági válság nyomásának. Úgy látszik, a fogyasztók a mindennapi komfort-érzésről nem kívánnak lemondani.
Világszerte tapasztalható, hogy a vásárlók elhalasztják gépkocsijuk cseréjét vagy a drágább elektronikai eszközök beszerzését. Számos termék forgalma azonban a világgazdasági válság ellenére is növekedni tudott. Az Egyesült Államokban például nőtt a csokoládék, a húskonzervek, a bőráruk és a gumióvszerek forgalma, Magyarországon pedig energiaitalból, tejszínből és vaníliás cukorból vásároltunk jóval többet, mint tavaly. A legmeglepőbb adat: hazánkban jelentősen megugrott a házikedvenceknek vásárolt eledel mennyisége. A kutatók ezt azzal magyarázzák, hogy amikor a saját kényeztetésünkre kevesebb lehetőség nyílik, felértékelődik a házi kedvencek szerepe: legalább nekik szeretnénk kényelmet teremteni – írja a Figyelőnet.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A gazdálkodókban bíznak a legjobban
Az EIT Food Consumer Observatory legfrissebb, 2024-es Food Trust Reportja…
Tovább olvasom >BMI: mérsékelt bővülés februárban
A 2024. évi tavaszi időszak mérsékelt bővülését követően június óta tartós…
Tovább olvasom >Újra növekedési pályán a biopiac
A globális biopiac 2023-ban újra növekedési pályára állt, elérve a…
Tovább olvasom >