“Válságálló” termékek – csokoládé és kutyaeledel
Több termék forgalma is ellenáll a gazdasági válság nyomásának. Úgy látszik, a fogyasztók a mindennapi komfort-érzésről nem kívánnak lemondani.
Világszerte tapasztalható, hogy a vásárlók elhalasztják gépkocsijuk cseréjét vagy a drágább elektronikai eszközök beszerzését. Számos termék forgalma azonban a világgazdasági válság ellenére is növekedni tudott. Az Egyesült Államokban például nőtt a csokoládék, a húskonzervek, a bőráruk és a gumióvszerek forgalma, Magyarországon pedig energiaitalból, tejszínből és vaníliás cukorból vásároltunk jóval többet, mint tavaly. A legmeglepőbb adat: hazánkban jelentősen megugrott a házikedvenceknek vásárolt eledel mennyisége. A kutatók ezt azzal magyarázzák, hogy amikor a saját kényeztetésünkre kevesebb lehetőség nyílik, felértékelődik a házi kedvencek szerepe: legalább nekik szeretnénk kényelmet teremteni – írja a Figyelőnet.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: augusztusban a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 2,4, az előző havit 0,8 százalékkal haladta meg
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >NGM: nő a vásárlóerő, bővül a kiskereskedelem – a családi adócsökkentések és a nyugdíjasok élelmiszerutalványa tovább erősítik a forgalmat
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >K&H Elemzői kommentár: Van még tér a bővülésre a magyar boltokban
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >