Valódi innovációk növelik a légfrissítők piacát
A légfrissítő-kategóriában a magas árszínvonal, illetve a vásárlók viszonylagosan kisebb árérzékenysége miatt a piacon kevésbé intenzív árharc jellemző más háztartási vegyi árukhoz képest. A márkák inkább az innovációkkal és új illatvariánsokkal próbálják megkülönböztetni magukat.Csizmadia Nóra, az SC Johnson Kft. marketingasszisztense elmondása alapján légfrissítőt – a TGI 2007-es adataiból kiindulva – a háztartások mintegy kétharmada használ. A légfrissítők használói között felülreprezentáltak a nők, és a 18–39 éves korosztály. Vagyoni helyzetüket illetően ABC státusúak, és demográfiai megoszlásukat tekintve főként vidéki nagyvárosokban élők.
Három szegmens a fejlődés élén
Az SC Johnson szakembere szerint a teljes légfrissítőpiac 15 százalékos értékbeni növekedést mutat a tavalyi év azonos időszakához képest (forrás: MEMRB. A fejlődést leginkább 3 szegmens növekedése okozza: elektromos légfrissítők, automata vagy elemmel működő készülékek, valamint a gyertyák.
Az elektromos légfrissítők fejlődése mögött a közelmúltban bevezetett innovációk nagy sikere áll. Radajkovics Zita, a Sara Lee Hungary zRt. trade marketing menedzsere szerint a tavalyi év ilyen sikeres innovációja volt az Ambi Pur 3volution terméke, amely 3 harmonizáló illatot váltogatva működik.
A gyertyáknál fejlődés motorja az SC Johnson által 2007 őszén bevezetett Brise Scented Oils mécsesek illatosított olajokkal, amelyek nagy sikert arattak a vásárlók körében az ünnepek időszakában.
A saját márkás légfrissítők megjelenésükkel folyamatosan szorítják ki az alacsonyabb árú, kisebb márkákat, főként az aeroszolok piacán.
A három jelentős piaci súlyú, márkás gyártó – SC Johnson, Reckitt Benckiser és Sara Lee – a prémium légfrissítő-kategóriában versenyeznek. Márkáik – a Brise, Airwick, Ambipur – a különböző szegmensekben más és más piaci pozíciót töltenek be.
Takarékos és bőrbarát újdonságok
Csizmadia Nóra, az SC Johnson Kft. szakembere szerint a promóciók ebben a kategóriában is sikeresek. Elterjedtek az árakciók, illetve a háztartásokban legnépszerűbb termékeknél az összecsomagolások. A készülékek esetében kedvelt a kipróbálást ösztönző bevezető ár, illetve az utántöltővel megegyező kedvezményes ár.
Az innovációk fenntartják a vásárlók érdeklődét. Ennek szellemében kerül bevezetésre az idei második fél évben a Brise Sense & Spray automata légfrissítő mozgásérzékelővel, amely a kényelmet tartja szem előtt. A mozgásérzékelőnek köszönhetően a termék csak akkor működik, amikor arra valóban szükség van. Az érzékelő, ha mozgást észlel, 30 percenként friss illatot permetez a levegőbe. Ennek az újításnak köszönhetően már nem kell a készülék ki- és bekapcsolásával foglalkozni, így takarékosabb a működése is.
Az Ambi Pur kutató és fejlesztő központjában is elkészültek az újítások. Egyik innovációs irány a hypoallergén termékek piacra vezetése Ambi Pur Puresse márkanéven, amelyben minimalizálták az allergiát okozó anyagokat, és bőrgyógyászatilag is tesztelték. A már sikeresen bevezetett aeroszol és mini spray után új hypoallergén változat is elérhető lesz a boltokban. Erről a környezetbarát formuláról tv-kampány és jelentős vásárláshelyi kommunikáció tájékoztatja majd a fogyasztókat.
A másik újdonság, hogy a már említett, Ambi Pur 3volution sikerén felbuzdulva az autós szegmensben is lehetségessé válik az illatváltás. A termék bevezetését internetes kisfilm és játék is támogatja majd.
K. I.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >