Valódi a sláger
Látványosan javul a táblás csokoládé piaci pozíciója. Mennyiségben 14, értékben pedig 11 százalékkal nőtt kiskereskedelmi forgalma 2006. február–2007. januárban az előző hasonló időszakhoz képest. Így a piac mérete közeledik az évi 15 milliárd forinthoz. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató intézet Kiskereskedelmi Indexe. Általában kedvező trend jellemzi a csokoládé (táblás, szeletes és praliné) összesen csaknem 55 milliárd forint értékű bolti eladását, hiszen mind mennyiségben, mind értékben 9 százalékos emelkedést regisztrált a Nielsen egyik évről a másikra.
Figyelemre méltóan koncentrálódik a táblás csokoládé kiskereskedelme. Immár a mennyiségi eladások jó kétharmada jut a modern, 400 négyzetméternél nagyobb bolttípusokra. A másik oldalon, a hagyományos, 400 négyzetméternél kisebb üzletek részaránya egyik évről a másikra 37-ről 32 százalékra csökkent.
A valódi táblás csokoládé egyre népszerűbb. Gyengült viszont a főző- és a nugátcsokoládék pozíciója, és nem csak mennyiségi és értékbeli részesedésekben, hanem abszolút eladásokban is. A különbség tetemes, hiszen értékben a táblás csokoládé bolti eladásából immár 90 százalék jutott a valódi táblásra.
Ugyanakkor a piac bővüléséből mindegyik alszegmens kiveszi részét. A sima, dúsított és töltött csokoládé forgalma egyformán nőtt egyik évről a másikra.
A kereskedelmi márkák részaránya elég magas; 23 százalékkal részesedtek a mennyiségi eladásokból december–januárban, ami 4 százalékponttal haladja meg az előző hasonló periódusét.
Nyilván ez is magyarázza, hogy a sima és dúsított táblás csokoládé átlagos árszintje egy év alatt lényegében alig változott, csak a töltött drágult december–januárban 6 százalékkal az előző hasonló periódushoz képest.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >