Vállalást tett az ipar a sokoldalú emberábrázolásért a reklámokban
A Kódexen túlmutató vállalást tett az ÖRT égisze alatt mintegy harminc tagvállalat és két szakmai szervezet az emberi méltóság reklámokban való érvényesülése érdekében. Az aláírók elkötelezettek az iránt, hogy a reklámokban történő felelősségteljes és sokoldalú emberábrázolással hozzájáruljanak a pozitív kulturális változáshoz.
Fontos és előremutató vállalást tettek a reklámipar szereplői, amely szerint a jövőben még nagyobb figyelmet szentelnek a sokoldalú emberábrázolásnak a fogyasztó emberi méltósága és önbecsülése érdekében. A vállalás már önmagában egy fontos „kategória” az önszabályozás területén. Nem a mindenkire érvényes Kódexről, és nem az ÖRT által kiadott ajánlásról van szó, hanem a cégek által megfogalmazott elkötelezettségről, amely mellett a saját maguk által megfogalmazott alapelveken vagy belső iránymutatásokon túl egy nyilvános fórumon tettek hitet.
Nagyon hiszünk a Best Practice erejében. Tudjuk, hogy a reklám csupán egy a fogyasztót érő társadalmi hatások közül, hiszen a közbeszéd, oktatás, média, család és a baráti kör mellett a reklám is hat arra, hogy mit tart szépnek és a környezetünk elfogadható elemének a reklám. Természetes, hogy a reklám szép embereket akar mutatni, már csak az a kérdés, hogy kit tekintünk szépnek, és a szépség tartalommal való feltöltéséért vállalunk aktív felelősséget ezzel a közös vállalással – fogalmazott Gerendi Zsol,t az ÖRT főtitkára.
Nagy utat tettünk meg, az elfogadás sokat változott. Ma már nemcsak a húszéveseké a világ a reklámban, szerencsére ma már nem szégyen az sem, ha szemüveges, ha fogszabályozója van, vagy éppen balkezes valaki. (vö. a balfék, balkézről született kifejezésekkel.) Az emberi test ábrázolása, a kor, bőrszín, bőrhibák, bármely fogyatékosság, vagy éppen a nemi szerepekhez kapcsolódó szakmák, a viselkedés (pl. férfias dolog-e babakocsit tolni) ábrázolása sokat változott az elmúlt években a reklámban, és a további változásokért is tenni akarunk– jelentette ki Fazekas Ildikó igazgató az ünnepélyes aláírás alkalmával.
Büszke vagyok arra, hogy közel harminc cég és két szakmai szervezet csatlakozott ehhez a rendkívül pozitív kezdeményezéshez. Meggyőződésem, hogy a reklámipar szereplői által már megkezdett folyamat ezzel a közös vállalással új lendületet kap – hangsúlyozta Molnár Kálmán, az ÖRT elnöke.
Kapcsolódó cikkeink
Kommunikációs iparági AI-kézikönyv készül
A hazai szakmai szervezetek – köztük a MAKSZ, az MMSZ…
Tovább olvasom >Magyar Marketing Szövetség: életműdíj Dr. Megyer Örsnek
A Magyar Marketing Szövetség Tonk Emil Életműdíjasa 2024-ben Dr. Megyer…
Tovább olvasom >Átadták az idei Green Pledge védjegyeket
Idén második alkalommal kerültek átadásra az ÖRT, az MMSZ és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >