Valentin-nap: a virág és a csokoládé a sláger
Nő a forgalom február 14-e, Valentin-nap előtt a hazai üzletekben az MTI által megkérdezett áruházláncok szerint, a csokoládé és a virág a legnépszerűbb termékek, de több fogy az italokból és plüss állatokból is.
A Spar áruházaiban a Valentin-nap hetében csaknem 10 százalékkal több édesség fogy, mint az azt megelőző, illetve az azt követő hetekben. Leginkább a desszertek és a táblás csokoládék iránt van érdeklődés – közölte a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft. az MTI megkeresésére.
Az alkoholos italok közül a krémlikőrökből és a pezsgőkből vesznek többet ilyenkor a szokásosnál, a virágok forgalma pedig megnégyszereződik a Valentin-nap körüli időszakban a Spar tapasztalatai szerint.
A Valentin-napot megelőző napokban érezhetően megnő a forgalom a Tesco áruházaiban is. Ilyenkor a virágok, a csokoládék, az édességek és a plüss állatok iránt fokozódik a kereslet, ezek a legnépszerűbb termékek – közölte a Tesco-Global Áruházak Zrt.
Az Auchan Magyarország Kft. tájékoztatása szerint ilyenkor a vásárlók az alkalomhoz illő csokoládékat, desszerteket, krémlikőröket, pezsgőket, illetve a kisebb ajándéktárgyakat, például a plüss figurákat, bögréket, szív alakú párnákat, fényképkereteket keresik. Az Auchan áruházai is készülnek vágott és cserepes virágokkal, szív alakú tortákkal.
Február 14. Szent Bálint, avagy Valentin napja, a szerelmesek ünnepe, amikor az emberek világszerte virággal, apró ajándékkal lepik meg kedvesüket, szeretteiket. A legnagyobb kultusza az angolszász és francia nyelvterületen van, bár ma már a világ szinte minden országában kapcsolódik hozzá valamilyen hagyomány. Ám ami világszerte hasonló: a szerelmesek ünnepén a virágárusok és az ajándéktárgy-kereskedők engesztelhetetlen harcot vívnak a vevők pénztárcájáért. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Készlethiány és sztrájk miatt nőhet a banán, a csoki és az alkohol ára
A keleti és az Öböl-menti kikötőkben dolgozó part menti munkások…
Tovább olvasom >Egy ideig újra kapható lesz az ikonikus Marathon szelet az Egyesült Királyságban
A Mars Wrigley UK 34 év után ismét elérhetővé teszi…
Tovább olvasom >A KitKat bemutatta legújabb, kikapcsolódásra buzdító reklámfilmjét
A KitKat nemzetközi kutatása szerint sokan szoktak szünetet tartani a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >