Választékbővítéssel fejlődhetnek tovább a diszkontok Németországban
A Verdict Research most megjelent kutatása szerint 2012-re minden második eurót a diszkont üzletekben költenek majd el az emberek.
A német kiskereskedelem
lehetőségeit vizsgáló kutatás szerint a
13 milliárd eurós piacon már ma is 42 százalék
jut a diszkont üzleteknek, különösen az Aldi és
a Lidl van erős pozíciókban. Az Aldi ma még
kétszer akkora részesedéssel bír mint a
Lidl, de különbség folyamatosan csökken,
különösen mióta a Lidl gyári márkákat
is forgalmaz.
A növekedés lehetőségeire
a Verdict három utat rajzolt fel: a bevétel bővítéshez
áremelésre van szükség, ezt a növekvő
alapanyagárak és egyéb költségek
mindenképpen kikényszerítik. A patika liberalizáció
lehetővé teszi úgynevezett egészség
szigetek létrehozását az üzleten belül,
ahol nemcsak gyógyszereket, hanem egyéb, az egészséges
életmóddal, wellnesszel összeköthető
terméket kínálhatnának. A diszkontok
számára a bioélelmiszerek értékesítése
is fejlődési lehetőséget biztosíthat .
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >A piaci egyensúly biztosítására törekszik majd az új fogyasztóvédelmi hatóság
A január 1-jén felálló Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH)…
Tovább olvasom >