Magazin: Vajon mit írunk a bevásárlólistára?
Mindig is információértékkel bírt, hogy milyen indíttatásból dönt a fogyasztó egy bizonyos termék mellett. A legismertebb módszer a kis mintájú kísért vásárlások és interjúk, azonban képzeljük el azt a megoldást, amikor vásárlási adat segítségével tudjuk ezt feltárni, több ezer vásárló viselkedése alapján. A dunnhumby Shelf Review eszköze pontosan ebben segít.
Hogyan tudjuk vásárlási adat segítségével a vásárlói viselkedést felderíteni? Egyszerűen. A Shelf Review megvizsgálja egy hosszabb időszakon keresztül, hogyan vásárolják a vevők a kategóriát, és ennek alapján helyettesíthetőségi értéket számol a választék minden termékpárja között. A termékek helyettesíthetőségét egy fadiagrammal ábrázoljuk, amelyből kirajzolódik a vásárlói döntéshozatal a kategóriában.
A fadiagram alapján szakembereink segítségével meg tudjuk állapítani, mely termékek tartoznak egy csoportba, melyek elégítik ki ugyanazt a vásárlói igényt. Gondoljunk ezekre az igényszintekre úgy, mintha bevásárlólistát írnánk. Igazán nem mindegy, hogy a fogyasztó cukormentes jegesteára szűkíti a választható termékek körét vagy az ízt adja meg elsődleges szempontnak a döntésnél.
A Shelf Review információértéke egyedülálló és felhasználása sokrétű. Amellett, hogy az igényszintek alapján beazonosíthatunk piaci réseket és felhasználhatjuk ezt a tudást termékfejlesztésnél, a választék optimalizálására is használhatjuk. Megismerhetjük termékeink versenytársait, és felmérhetjük mennyire márkahűek vásárlóink. Információt kaphatunk arról, mely termékeket nem érdemes egyszerre promóciózni, és melyik döntési faktor a legfontosabb a választásnál. Felvázolhatjuk, hogyan érdemes egy olyan vásárlóbarát polcképet kialakítani, amely hosszú távon forgalomnövekedéshez vezet.
Mindenki lépéselőnyhöz szeretne jutni, de ezt végső soron úgy érhetjük el, ha a vásárlót fókuszban tartjuk. A varázsgömbön kívül mi lehetne jobb módszer erre, mint a Shelf Review? (x)
Kapcsolódó cikkeink
Trade marketing, az elengedhetetlen? – Szerelmem a trade marketing – idén is
A Trade Marketing Klub hagyományos, online konferenciája, a Szerelmem a…
Tovább olvasom >A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >Kiskereskedelem 2023: Racionalizáló fogyasztók, technológiai fejlesztések
Tavalyra visszatekintve a kiskereskedők többsége világszerte az infláció szárnyalásával, a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >Ismét csökken a tojás ára a Lidl-ben
Idén másodszor csökkenti az egyik legfontosabb alapélelmiszer árát a Lidl,…
Tovább olvasom >Tovább fokozzuk az agrárgazdasági együttműködésünket az Egyesült Államokkal
Új dimenziók nyílnak hazánk és az Egyesült Államok között az…
Tovább olvasom >