Magazin: Vajon mit írunk a bevásárlólistára?
Mindig is információértékkel bírt, hogy milyen indíttatásból dönt a fogyasztó egy bizonyos termék mellett. A legismertebb módszer a kis mintájú kísért vásárlások és interjúk, azonban képzeljük el azt a megoldást, amikor vásárlási adat segítségével tudjuk ezt feltárni, több ezer vásárló viselkedése alapján. A dunnhumby Shelf Review eszköze pontosan ebben segít.
Hogyan tudjuk vásárlási adat segítségével a vásárlói viselkedést felderíteni? Egyszerűen. A Shelf Review megvizsgálja egy hosszabb időszakon keresztül, hogyan vásárolják a vevők a kategóriát, és ennek alapján helyettesíthetőségi értéket számol a választék minden termékpárja között. A termékek helyettesíthetőségét egy fadiagrammal ábrázoljuk, amelyből kirajzolódik a vásárlói döntéshozatal a kategóriában.
A fadiagram alapján szakembereink segítségével meg tudjuk állapítani, mely termékek tartoznak egy csoportba, melyek elégítik ki ugyanazt a vásárlói igényt. Gondoljunk ezekre az igényszintekre úgy, mintha bevásárlólistát írnánk. Igazán nem mindegy, hogy a fogyasztó cukormentes jegesteára szűkíti a választható termékek körét vagy az ízt adja meg elsődleges szempontnak a döntésnél.
A Shelf Review információértéke egyedülálló és felhasználása sokrétű. Amellett, hogy az igényszintek alapján beazonosíthatunk piaci réseket és felhasználhatjuk ezt a tudást termékfejlesztésnél, a választék optimalizálására is használhatjuk. Megismerhetjük termékeink versenytársait, és felmérhetjük mennyire márkahűek vásárlóink. Információt kaphatunk arról, mely termékeket nem érdemes egyszerre promóciózni, és melyik döntési faktor a legfontosabb a választásnál. Felvázolhatjuk, hogyan érdemes egy olyan vásárlóbarát polcképet kialakítani, amely hosszú távon forgalomnövekedéshez vezet.
Mindenki lépéselőnyhöz szeretne jutni, de ezt végső soron úgy érhetjük el, ha a vásárlót fókuszban tartjuk. A varázsgömbön kívül mi lehetne jobb módszer erre, mint a Shelf Review? (x)
Kapcsolódó cikkeink
A versenyfenyegetettséget elemzi a dunnhumby és a Placer.ai új AI-alapú eszköze
Új AI-eszközt alkotott a dunnhumby és a Placer.ai, amely képes a…
Tovább olvasom >Kiskereskedelem 2023: Racionalizáló fogyasztók, technológiai fejlesztések
Tavalyra visszatekintve a kiskereskedők többsége világszerte az infláció szárnyalásával, a…
Tovább olvasom >A Dunnhumby szerint az Amazon határozza meg az élelmiszer-kereskedelemben a perszonalizáció ütemét
Az adatelemző cég kedden közzétett jelentésében az Amazon e-kereskedelmi óriás…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: novemberben a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakit 4,1, az előző havit 0,6 százalékkal haladta meg
2024. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers adat szerint…
Tovább olvasom >NGM: láthatóan kezd visszatérni a lakosság bizalma
A kormány azon dolgozik, hogy a gazdaság jobban teljesítsen, így…
Tovább olvasom >Fidelity Kitekintés 2025: Az USA készen áll a reflációra
A republikánusok fölényes győzelme a novemberi választásokon jelentősen megváltoztatta a…
Tovább olvasom >