Magazin: Vajon mit írunk a bevásárlólistára?
Mindig is információértékkel bírt, hogy milyen indíttatásból dönt a fogyasztó egy bizonyos termék mellett. A legismertebb módszer a kis mintájú kísért vásárlások és interjúk, azonban képzeljük el azt a megoldást, amikor vásárlási adat segítségével tudjuk ezt feltárni, több ezer vásárló viselkedése alapján. A dunnhumby Shelf Review eszköze pontosan ebben segít.
Hogyan tudjuk vásárlási adat segítségével a vásárlói viselkedést felderíteni? Egyszerűen. A Shelf Review megvizsgálja egy hosszabb időszakon keresztül, hogyan vásárolják a vevők a kategóriát, és ennek alapján helyettesíthetőségi értéket számol a választék minden termékpárja között. A termékek helyettesíthetőségét egy fadiagrammal ábrázoljuk, amelyből kirajzolódik a vásárlói döntéshozatal a kategóriában.
A fadiagram alapján szakembereink segítségével meg tudjuk állapítani, mely termékek tartoznak egy csoportba, melyek elégítik ki ugyanazt a vásárlói igényt. Gondoljunk ezekre az igényszintekre úgy, mintha bevásárlólistát írnánk. Igazán nem mindegy, hogy a fogyasztó cukormentes jegesteára szűkíti a választható termékek körét vagy az ízt adja meg elsődleges szempontnak a döntésnél.
A Shelf Review információértéke egyedülálló és felhasználása sokrétű. Amellett, hogy az igényszintek alapján beazonosíthatunk piaci réseket és felhasználhatjuk ezt a tudást termékfejlesztésnél, a választék optimalizálására is használhatjuk. Megismerhetjük termékeink versenytársait, és felmérhetjük mennyire márkahűek vásárlóink. Információt kaphatunk arról, mely termékeket nem érdemes egyszerre promóciózni, és melyik döntési faktor a legfontosabb a választásnál. Felvázolhatjuk, hogyan érdemes egy olyan vásárlóbarát polcképet kialakítani, amely hosszú távon forgalomnövekedéshez vezet.
Mindenki lépéselőnyhöz szeretne jutni, de ezt végső soron úgy érhetjük el, ha a vásárlót fókuszban tartjuk. A varázsgömbön kívül mi lehetne jobb módszer erre, mint a Shelf Review? (x)
Kapcsolódó cikkeink
Kiskereskedelem 2023: Racionalizáló fogyasztók, technológiai fejlesztések
Tavalyra visszatekintve a kiskereskedők többsége világszerte az infláció szárnyalásával, a…
Tovább olvasom >A Dunnhumby szerint az Amazon határozza meg az élelmiszer-kereskedelemben a perszonalizáció ütemét
Az adatelemző cég kedden közzétett jelentésében az Amazon e-kereskedelmi óriás…
Tovább olvasom >Dunnhumby: a fogyasztók a MI-val spórolnának az élelmiszerboltokban
A cég legfrissebb Consumer Trends Tracker felmérésében részt vevők több…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >