Üzleti reggeli a Deloitte és a Salesforce szervezésében
A Deloitte legfrissebb, 2022-ben kiadott fogyasztói termékek (FMCG) szektor kilátásairól szóló tanulmányában az iparág előtt álló lehetőségeket és kihívásokat elemzik a szerzők, nemzetközi tapasztalatok alapján.

A legnagyobb kihívásnak a fogyasztói magatartás változását látják
Az elmúlt öt év visszajelzéseit alapul véve a vállalatok 70%-a érzi úgy, hogy a szektort befolyásoló makro és szektor specifikus trendek egyre nagyobb nyomást helyeznek rájuk. Bármerre is néznek a feszültség fokozódik; az ellátási lánc megakadásai, a munkaerőhiány, a globális konfliktusok és az infláció önmagukban is kihívást jelentenek, együttesen pedig kiváltképp megnehezítik a szektor helyzetét. Habár a legnagyobb kihívásnak a fogyasztói magatartás változását látják.
A szektoron átívelő trendekhez sorolják még a fenntarthatóságot, a privát címkék versenyét és makro szempontból a gazdasági lassulást.
Ilyen körülmények között a cél változatlan, viszont annak elérése egyre kritikusabb: hogyan érhető el nyereségnövekedés?
Nyereségnövekedésben vezető vállalatok az alábbi konkrét akciókat valósították meg:
- Olyan beruházásokba kezdtek, amelyek hozzásegítik a vállalatot a változó fogyasztói igényekhez való alkalmazkodáshoz, beleértve a közvetlen fogyasztói platformokat, a termékinnovációt, digitális marketinget és analitikát.
- Ezt a lehetőséget kihasználva megpróbálják növelni a piaci részesedésüket többféle módon, többek között differenciált árképzéssel és inorganikus növekedéssel.
- Kreatív megközelítéseket alkalmaznak a transzformációra, és egyes esetekben a vertikális integrációt ösztönzik.
- Az ellátási láncok javítását az adatrögzítés fokozásával és az átláthatóság javításával oldják meg.
- Nagyobb hangsúlyt fektetnek az ESG* célok teljesítésére, még ha az folyamatos kihívást is jelent.
*ESG az Environmental (környezeti), Social (társadalmi) és Governance (irányítási) angol szavak rövidítése.
Az egyre élesedő versenyben az FMCG szektor szereplői is egyre inkább hagyatkoznak a legújabb digitalizációs megoldásokra. Ilyen sokoldalú képességekkel felvértezett megoldás a Salesforce Consumer Goods Cloud, amely jelentős segítséget nyújthat az FMCG terület cégeinek.
A Deloitte Magyarország következő eseményén, május 12-én egy üzleti reggeli keretei között megismerheti, hogy milyen megoldásokkal érhető el nyereségnövekedés a költségek optimalizálása mellett.
Az esemény részletei és a regisztráció itt érhető el: Az FMCG értékesítés jövője | Deloitte Digital x Salesforce Tech Meetup
Kapcsolódó cikkeink
Mérsékelt optimizmus és javuló kilátások a közép-európai ingatlanszektorban
A közép-európai ingatlanpiaci szereplők többsége arra számít, hogy idén a…
Tovább olvasom >Szigorúbb szankciók, csökkenő adminisztráció – módosultak az EPR háttérszabálya
A 2024 végén a Magyar Közlönyben kihirdetett jogszabálymódosítások jelentősen átalakították…
Tovább olvasom >A globális minimumadó transzferárazási vonatkozásai
A tavalyi évtől Magyarország is alkalmazza a globális minimumadó szabályait,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >