Üzleti reggeli a Deloitte és a Salesforce szervezésében
A Deloitte legfrissebb, 2022-ben kiadott fogyasztói termékek (FMCG) szektor kilátásairól szóló tanulmányában az iparág előtt álló lehetőségeket és kihívásokat elemzik a szerzők, nemzetközi tapasztalatok alapján.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/05/DD_Salesforce_FMCG_meetup_social.png)
A legnagyobb kihívásnak a fogyasztói magatartás változását látják
Az elmúlt öt év visszajelzéseit alapul véve a vállalatok 70%-a érzi úgy, hogy a szektort befolyásoló makro és szektor specifikus trendek egyre nagyobb nyomást helyeznek rájuk. Bármerre is néznek a feszültség fokozódik; az ellátási lánc megakadásai, a munkaerőhiány, a globális konfliktusok és az infláció önmagukban is kihívást jelentenek, együttesen pedig kiváltképp megnehezítik a szektor helyzetét. Habár a legnagyobb kihívásnak a fogyasztói magatartás változását látják.
A szektoron átívelő trendekhez sorolják még a fenntarthatóságot, a privát címkék versenyét és makro szempontból a gazdasági lassulást.
Ilyen körülmények között a cél változatlan, viszont annak elérése egyre kritikusabb: hogyan érhető el nyereségnövekedés?
Nyereségnövekedésben vezető vállalatok az alábbi konkrét akciókat valósították meg:
- Olyan beruházásokba kezdtek, amelyek hozzásegítik a vállalatot a változó fogyasztói igényekhez való alkalmazkodáshoz, beleértve a közvetlen fogyasztói platformokat, a termékinnovációt, digitális marketinget és analitikát.
- Ezt a lehetőséget kihasználva megpróbálják növelni a piaci részesedésüket többféle módon, többek között differenciált árképzéssel és inorganikus növekedéssel.
- Kreatív megközelítéseket alkalmaznak a transzformációra, és egyes esetekben a vertikális integrációt ösztönzik.
- Az ellátási láncok javítását az adatrögzítés fokozásával és az átláthatóság javításával oldják meg.
- Nagyobb hangsúlyt fektetnek az ESG* célok teljesítésére, még ha az folyamatos kihívást is jelent.
*ESG az Environmental (környezeti), Social (társadalmi) és Governance (irányítási) angol szavak rövidítése.
Az egyre élesedő versenyben az FMCG szektor szereplői is egyre inkább hagyatkoznak a legújabb digitalizációs megoldásokra. Ilyen sokoldalú képességekkel felvértezett megoldás a Salesforce Consumer Goods Cloud, amely jelentős segítséget nyújthat az FMCG terület cégeinek.
A Deloitte Magyarország következő eseményén, május 12-én egy üzleti reggeli keretei között megismerheti, hogy milyen megoldásokkal érhető el nyereségnövekedés a költségek optimalizálása mellett.
Az esemény részletei és a regisztráció itt érhető el: Az FMCG értékesítés jövője | Deloitte Digital x Salesforce Tech Meetup
Kapcsolódó cikkeink
Lényegesen optimistábbak a közép-európai pénzügyi vezetők a Deloitte felmérése szerint
A Deloitte friss felmérése szerint a közép-európai pénzügyi vezetők sokkal…
Tovább olvasom >A fenntartható termékeken spórolnak a németek
A Deloitte 19 országban mintegy 19000 – ezen belül Németországban…
Tovább olvasom >Deloitte: az Egyesült Államokban háromból két vásárló fizetne többet a friss élelmiszerért
A Deloitte által nemrégiben elkészített „Fresh Food at the Intersection…
Tovább olvasom >További cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >