Üzleti reggeli a Deloitte és a Salesforce szervezésében
A Deloitte legfrissebb, 2022-ben kiadott fogyasztói termékek (FMCG) szektor kilátásairól szóló tanulmányában az iparág előtt álló lehetőségeket és kihívásokat elemzik a szerzők, nemzetközi tapasztalatok alapján.
![](https://trademagazin.cdn.webgarden.io/wp-content/uploads/2023/05/DD_Salesforce_FMCG_meetup_social.png)
A legnagyobb kihívásnak a fogyasztói magatartás változását látják
Az elmúlt öt év visszajelzéseit alapul véve a vállalatok 70%-a érzi úgy, hogy a szektort befolyásoló makro és szektor specifikus trendek egyre nagyobb nyomást helyeznek rájuk. Bármerre is néznek a feszültség fokozódik; az ellátási lánc megakadásai, a munkaerőhiány, a globális konfliktusok és az infláció önmagukban is kihívást jelentenek, együttesen pedig kiváltképp megnehezítik a szektor helyzetét. Habár a legnagyobb kihívásnak a fogyasztói magatartás változását látják.
A szektoron átívelő trendekhez sorolják még a fenntarthatóságot, a privát címkék versenyét és makro szempontból a gazdasági lassulást.
Ilyen körülmények között a cél változatlan, viszont annak elérése egyre kritikusabb: hogyan érhető el nyereségnövekedés?
Nyereségnövekedésben vezető vállalatok az alábbi konkrét akciókat valósították meg:
- Olyan beruházásokba kezdtek, amelyek hozzásegítik a vállalatot a változó fogyasztói igényekhez való alkalmazkodáshoz, beleértve a közvetlen fogyasztói platformokat, a termékinnovációt, digitális marketinget és analitikát.
- Ezt a lehetőséget kihasználva megpróbálják növelni a piaci részesedésüket többféle módon, többek között differenciált árképzéssel és inorganikus növekedéssel.
- Kreatív megközelítéseket alkalmaznak a transzformációra, és egyes esetekben a vertikális integrációt ösztönzik.
- Az ellátási láncok javítását az adatrögzítés fokozásával és az átláthatóság javításával oldják meg.
- Nagyobb hangsúlyt fektetnek az ESG* célok teljesítésére, még ha az folyamatos kihívást is jelent.
*ESG az Environmental (környezeti), Social (társadalmi) és Governance (irányítási) angol szavak rövidítése.
Az egyre élesedő versenyben az FMCG szektor szereplői is egyre inkább hagyatkoznak a legújabb digitalizációs megoldásokra. Ilyen sokoldalú képességekkel felvértezett megoldás a Salesforce Consumer Goods Cloud, amely jelentős segítséget nyújthat az FMCG terület cégeinek.
A Deloitte Magyarország következő eseményén, május 12-én egy üzleti reggeli keretei között megismerheti, hogy milyen megoldásokkal érhető el nyereségnövekedés a költségek optimalizálása mellett.
Az esemény részletei és a regisztráció itt érhető el: Az FMCG értékesítés jövője | Deloitte Digital x Salesforce Tech Meetup
Kapcsolódó cikkeink
Tovább bővül az eÁfa-rendszer funkcionalitása
Folyamatosan növekszik az eÁfa rendszer felhasználóinak száma és egyre több…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >Intelligens robotok: nekünk, velünk, helyettünk dolgoznak
A robotgazdaság exponenciális térnyerése és a technológiai fejlődés újabb lehetőséget…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hősök és árulók ‒ a visszaélésbejelentési rendszer első éve
Az egész Európai Unióban, így nálunk is legalább egy éve,…
Tovább olvasom >KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >