Üzletet nyit Belgiumban a Monoprix
A francia Monoprix kényelmi üzletlánc a belga piacra készül belépni, és a tervek szerint Waterloo központjában nyit boltot.
A L’Echo című belga napilap beszámolója szerint a vállalat belgiumi fő franchise partnere, a Transversale már megkapta az engedélyt a helyi hatóságoktól egy üzlet működtetésére a városban.
A 3285 négyzetméteres üzlet az immár egy közeli kereskedelmi parkba költözött AS Adventure üzlet helyén nyílik.
A Monoprix a beszámoló szerint kemény versenyre számíthat a már itt működő belga kiskereskedőkkel, de bízik abban, hogy meg tudja ismételni franciaországi sikerét.
A minőségre és a friss termékekre a Whole Foods-hoz hasonlóan nagy hangsúlyt fektető vállalat úgy véli, hogy a belga fogyasztók számára vonzó lesz az a koncepció, mely szerint élelmiszereket, textíliákat, dekorációs és szépségápolási termékeket vegyesen kínál.
Monoprix
Az 1932-ben alapított Monoprix a Casino csoport „ékköve”, amelynek bevétele a 2022-es pénzügyi évben meghaladta az 5 milliárd eurót. A városi prémium áruházlánc üzlethálózata több mint 800 üzletből áll, amelyből 100 Franciaországon kívül található, és helyi szereplőkkel partnerségben működik.
Egyes elemzők szkeptikusak a Monoprix belgiumi sikerének esélyeit illetően. Kiemelték, hogy a belga piac már most is nagyon zsúfolt, és hogy a Casino korábban a Franprix márkával már egyszer kudarcot vallott Belgiumban.
A kihívások ellenére a Monoprix 2028-ig 700 millió eurót tervez befektetni a Monoprixba abban a reményben, hogy franchise üzleteinek száma addigra eléri a 80-at, bevétele pedig 6,2 milliárd eurót.
Kapcsolódó cikkeink
Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >(Még) nem mindenkinek való az élelmiszer e-kereskedelem
Az online élelmiszerboltok demokratizálódása hosszabb időt vesz igénybe, mint amire…
Tovább olvasom >Árcsökkentéssel növelné a növényi alapú termékek értékesítését a Lidl Belgiumban
Május 15-től a Lidl tartósan csökkenti a növényi eredetű tej-…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >