Üzletet nyit Belgiumban a Monoprix
A francia Monoprix kényelmi üzletlánc a belga piacra készül belépni, és a tervek szerint Waterloo központjában nyit boltot.
A L’Echo című belga napilap beszámolója szerint a vállalat belgiumi fő franchise partnere, a Transversale már megkapta az engedélyt a helyi hatóságoktól egy üzlet működtetésére a városban.
A 3285 négyzetméteres üzlet az immár egy közeli kereskedelmi parkba költözött AS Adventure üzlet helyén nyílik.
A Monoprix a beszámoló szerint kemény versenyre számíthat a már itt működő belga kiskereskedőkkel, de bízik abban, hogy meg tudja ismételni franciaországi sikerét.
A minőségre és a friss termékekre a Whole Foods-hoz hasonlóan nagy hangsúlyt fektető vállalat úgy véli, hogy a belga fogyasztók számára vonzó lesz az a koncepció, mely szerint élelmiszereket, textíliákat, dekorációs és szépségápolási termékeket vegyesen kínál.
Monoprix
Az 1932-ben alapított Monoprix a Casino csoport „ékköve”, amelynek bevétele a 2022-es pénzügyi évben meghaladta az 5 milliárd eurót. A városi prémium áruházlánc üzlethálózata több mint 800 üzletből áll, amelyből 100 Franciaországon kívül található, és helyi szereplőkkel partnerségben működik.
Egyes elemzők szkeptikusak a Monoprix belgiumi sikerének esélyeit illetően. Kiemelték, hogy a belga piac már most is nagyon zsúfolt, és hogy a Casino korábban a Franprix márkával már egyszer kudarcot vallott Belgiumban.
A kihívások ellenére a Monoprix 2028-ig 700 millió eurót tervez befektetni a Monoprixba abban a reményben, hogy franchise üzleteinek száma addigra eléri a 80-at, bevétele pedig 6,2 milliárd eurót.
Kapcsolódó cikkeink
Belgium engedélyezi a boltok heti hét napos nyitvatartását
Eltörli a belga kormány a kiskereskedelmi üzletek heti egy zárvatartási…
Tovább olvasom >Új logisztikai központot nyitott Belgiumban a Colruyt
Megnyitotta második elosztóközpontját a Colruyt Group a belgiumi Ollignies településen,…
Tovább olvasom >A belgák 23,7 millió utazást tettek 2024-ben
A belga állampolgárok 2024-ben 23,7 millió külföldi utazást tettek, mintegy…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >