Üzlet és fenntarthatóság: 50 éve indult a Danone kettős elkötelezettsége
“A vállalatok felelőssége nem ér véget a gyártósorokon vagy az irodákban. A cselekedeteik minden fogyasztó életminőségét meghatározzák. Csak egy bolygónk van és egy életünk”- hangzott el 1972-ben 50 évvel ezelőtt Antoine Riboud, a Danone akkori ügyvezető igazgatójának marseille-i beszédében, aki az elsők között hívta fel a figyelmet a cégek etikus működésének fontosságára. Az ott elhangzottak a mai napig meghatározzák a vállalatcsoport misszióját, erre idén 50. alkalommal emlékezünk.
Antoine R. úttörő módon hívta fel a figyelmet arra, hogy minden magát felelősnek tartó gyártónak kötelessége nemcsak a termékeiért, de azok egészségre és a bolygóra gyakorolt hatásaiért is felelni. Azóta ez a Danone meghatározó missziója. Ennek értelmében a vállalat minden fejlesztése mögött az a cél áll, hogy termékei révén is a lehető legtöbb ember számára hozzájáruljanak az egészséges életvitelhez, miközben figyelnek arra is, hogy azok gyártása és csomagolása is a bolygóbarát megoldásokat segítse. A Danone vállalatcsoportnak pedig számos értékes összetevője megvan ehhez a tökéletes recepthez: termékek széleskörű portfoliója, amelyek minden korosztály számára biztosítják a kiegyensúlyozott táplálkozást, a helyi partnerekkel megvalósított társadalmi célú -táplálkozással vagy akár a környezetünk védelmével- kapcsolatos informatív programok. A marseille-i beszéd 50. évfordulója alkalmából pedig a globális Renew Danone programmal biztosítják a vállalat fenntartható fejlődését minden egyes helyi piacon, így Magyarországon is. A vállalat az „Egy életünk van, és egy bolygónk” küldetése ennek a receptnek szerves részét képezi, mely abból indul ki, hogy az emberek egészsége és a Földünk jövője elválaszthatatlanul összefonódik.
Lokális törekvések egy globális misszióért
A Danone Magyarországon az elmúlt több, mint harminc évben számos helyi programmal segítette és segíti napjainkban is a fenntartható életmód és az egészséges, pazarlásmentes étrend kialakítását. A cég törekszik arra, hogy támogassa a fogyasztókat a helyes étkezési szokások kialakításában, ösztönözze egy egészségesebb életmód felvételét, és segítse őket a jó táplálkozási döntések meghozásában. A vállalat „Tegyünk együtt a gyermekekért” társadalmi célú programja közel 20 éven keresztül segítette a magyar gyermekek egészséges és kiegyensúlyozott táplálkozását.
Emellett a Danone olyan fontos témákra is törekszik felhívni a lakosság figyelmét, mint a kisgyermekek, az időskorúak és az onkológiai betegek alultápláltsága
Folyamatosan munkálkodik az allergiás csecsemők, a koraszülöttek és az epilepsziás betegek aktív támogatásán is. Mindemellett szívügye a táplálásterápiát érintő szakmai és edukációs munka folytatása, melyet szakmai partnereikkel karöltve mesterkurzusaik révén, valamint egy térítésmentes otthonápoló szolgálat fenntartásával is támogat. A tudatos fogyasztói választás támogatása érdekében a vállalat termékein fokozatosan vezeti be a Nutri-Score önkéntes tápértékjelölést, amely segíti a fogyasztók könnyen érthető és átlátható tájékoztatását. A helyi törekvések része a környezet iránti felelősségteljes hozzáállás is, legyen szó akár az újrahasznosítható csomagolásról, az ökológiai lábnyom csökkentéséről vagy az élelmiszerpazarlás elleni fellépésről. A Danone évek óta szorosan együttműködik a Magyar Élelmiszerbankkal, a vállalat Fenntarthatósági Díjjal kitüntetett Műanyag Kisokosával pedig nemcsak a vállalatoknak, de a fogyasztóknak is kézzelfogható támogatást nyújt a műanyag fajták megismerésében és felhasználásában, ezzel is aktív környezetvédelemre sarkalva mindannyiunkat.
Kapcsolódó cikkeink
Magyar szakembert lett a Danone kelet- és közép-európai értékesítési vezetője
Bolyós Enikő idén júliustól budapesti székhellyel szervezi és irányítja a…
Tovább olvasom >Új stratégiát hirdetett és a tudományosan megalapozott egészségügyi küldetésre koncentrál a Danone vezérigazgatója
Fordulóponthoz érkezett az élelmiszeripar, ezért a Danone SA a 2025-28-as…
Tovább olvasom >Partnerekkel növelné a precíziós fermentáció alkalmazásának mértékét a francia Danone
Az Activia márka tulajdonosa azt reméli, hogy a most bejelentett…
Tovább olvasom >További cikkeink
A hulladék körforgásáról fejlesztett új oktatási modulokat a Coca-Cola Magyarország
A körforgásos gazdaság alapjairól, és a víz, valamint az energia körforgásáról szóló, online tananyag…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >Rekord nyereséget értek el a saját márkák az év első felében az Egyesült Államokban
Új csúcsokat értek el a sajátmárkás termékek 2024 első felében…
Tovább olvasom >