Magazin: Úton az új mobilitás felé
A zökkenőmentes, biztonságos és gyors megoldások mindenképpen kiemelkedő értéket képviseltek a járvány ideje alatt. Az új trendek mostanra alapvető elvárásokká váltak. A kihívásokra adott válaszok változatosak és kreatívak, ahogy az a cikkünkben megszólaló flottás és üzemanyagkártya-programot működtető cégek összefoglalóiból is kiderül.
Az elmúlt egy évben jelentősen felértékelődött az egyéni mobilizáció: akinek muszáj volt közlekednie, annak szinte csak az egyedül történő utazás jelentette a biztonságos alternatívát. Az EuroFleet a járvány elején kifejlesztette EuroFleet-EcoFlotta szolgáltatását, amely rengeteg új ügyfélnek biztosított kedvező megoldást a hétköznapokra.
– Az autók általános szállítási ideje akár hat-tíz hónap is lehet, ezért az EuroFleet készletes autói nagy segítséget nyújtanak a gyors, 2-3 hetes, kulcsrakész átadással, mondja Lakatos Gergely. Az EuroFleet üzletfejlesztési vezetője szerint a meglévő ügyfelek számára a legfontosabb, hogy a pandémia ellenére ugyanúgy zökkenőmentesen, megoldásorientáltan és prémium minőségben biztosítsák mindennapos mobilitásukat.
– Belépő ügyfeleink részéről új elvárás, hogy minél gyorsabban tudjuk átadni a leszerződött autót. Ezt készletes autóinkkal, vagy rövid távú autóbérlettel oldjuk meg partnereink számára. Fontos kérdésként jelentkezett a járványhelyzetben, hogy az ügyfelek mivel tudják kiváltani a tömegközlekedést. Az EuroFleet megoldása erre az eBringaFlotta, azaz az elektromos rásegítésű pedelec kerékpárok teljes körű tartós bérlete, teszi hozzá Lakatos Gergely.
Növekvő e-flotta
A Mercarius Flottakezelő Kft. a járvány ellenére sikeres évet zárt 2020-ban: magyar tulajdonosi háttérrel és az ügyvezetők gyors reakcióját követően úgy döntöttek, hogy nem állnak le.
– Sikerült megőriznünk minden munkahelyet, sőt a létszámunk 20%-kal nőtt, a flottánk mérete pedig év végére elérte a 9000 autót. A jelenleg üzemeltetett gépjárművek között már most is egyre több a hibrid meghajtású vagy a tisztán elektromos gépjármű. Üzemeltetési szempontból – elsősorban műszaki oldalról – az átállás folyamatában történik majd. Ügyfeleink felé továbbra is biztosítjuk mindazt a mobilitást, amit az elmúlt 25 évben nyújtottunk, hangsúlyozza Szabó Gyula kereskedelmi igazgató. Az elektromos gépjárművek elterjedése kapcsán Szabó Gyula elmondta: az elérhető autók darabszáma mellett az egyes kategóriákban is jelentősen nőtt a kínálat.
– 2021-ben a legkisebb autótól a legnagyobb tehergépjármű kategóriáig bezárólag minden elérhető. A legtöbb márka jelen van a piacon, és mindenki keresi az érdeklődők kívánságait. Az évről évre megjelenő különböző támogatási lehetőségek is segítik a kereslet növekedését. Ugyanakkor igazán nagy előrelépés a töltőhálózat fejlesztésével, a különböző töltési pontok összekötésével, esetleges „roaming” töltési megoldásokkal érhető el.
Zöldülés négy keréken
A járványidőszak nem fogta vissza a vásárlási kedvet: a Mercedes-Benz Hungária Kft. 2020-ban 4501 darab eladott személygépkocsit regisztrált, és ezzel újra elérte a 2019-es rekord értékesítési eredményét. Egyre kedveltebbek a teljesen elektromos és plug-in hibrid autók, amelyek az összes regisztrált jármű ötödét tették ki. Összességében elmondható, hogy az intelligens, innovatív megoldások és a fenntarthatóság fontos választási szempontokká váltak a prémium szegmensben.
– A flottakezelés területén is fontos a fenntarthatósági elvárásoknak való megfelelés, gyakran jelenik meg például az ajánlatkérésekben a CO2-kibocsájtás mértéke, mint kiemelt értékelési szempont. Ezt a hatást az energiahatékonysági beruházási adókedvezmény csak erősítette. Ezekre az elvárásokra a hibrid és elektromos modellválasztékunk ad választ. A pandémia miatt sok cégnél az autók nem futották le a szerződésben meghatározott kilométereket, ez a beszerzések átütemezéséhez vezet. Előtérbe kerülnek a rugalmas szerződéses megoldások a kilométerfutás, a havidíj vagy lízingkonstrukciók tekintetében. Érdekesség, hogy egyre több cég flotta-összeállítására vannak hatással a fiatalabb munkavállalók közlekedési szokásai. Ez a korosztály környezetvédelmi szempontból tudatosabb az autózásban, nyitottabb az alternatív hajtások iránt. Új elem a cégesautó-politikában a közösségi közlekedés és autózás kombinálása a vállalati autó használatával, mondja Mogyorósi-Bartók Gabriella, a Mercedes-Benz Hungária Kft. PR-menedzsere.
Egy kártya – ezer megoldás
A MOL-csoport üzemanyagkártyái minden helyzetben a legmegfelelőbb alternatívát kínálják, legyen szó akár belföldi, akár külföldi úticélról. Azok számára biztosítanak megoldást, akik kényelmes, egyszerű megoldást szeretnének üzemanyag-vásárlásaikra, valamint az utazással kapcsolatos szolgáltatásokra, élvezni szeretnék a biztonságos kártyahasználat és a vásárlások ellenőrizhetőségének nyugalmát, Magyarország és a régió legnagyobb töltőállomás-hálózatát kívánják igénybe venni, és magas minőségű üzemanyagot szeretnének tankolni járműveikbe.
– MOL Group Gold kártyákkal, több mint 6000 töltőállomáson, 16 országban tankolhatnak a fogyasztók. Kártyáink személyre szabhatók, és egyéni limitet is beállíthatnak a fogyasztók, sőt akár halasztott fizetési konstrukciót is kérhetnek. A kártya további előnyei az ingyenes, online Kártya Központon keresztül történő kártyarendelés, a saját tranzakciók nyomon követése, valamint az elektronikus számla kezelése, mutat rá Mosolygó István, a MOL Kártya menedzsmentvezetője. Az útdíjfizetési kötelezettség minden 3,5 tonna vagy azt meghaladó gépjármű részére kötelező. A MOL Group-kártyákkal nemcsak az időszakos autópályamatricák, hanem a hazai és nemzetközi útdíjszolgáltatások megvásárlására is van lehetőség.
– Még az idén elérhető lesz a MOL útdíjfizető eszköz (OBU) a régió 8 nyugat-európai országában, a többi országban pedig szervizkártyát biztosítunk, az elérhető szolgáltatások körét pedig folyamatosan bővítjük. A hazai útdíjszolgáltatás (HU-GO) 2021 őszétől, kockázatmentes, utólagos fizetési konstrukcióval, kényelmes használatot tesz lehetővé partnereink számára. A MOL Group Gold Europe kártyával rendelkező ügyfelek élhetnek a nemzetközi áfa- és jövedékiadó-visszatérítési szolgáltatással is, amely megkönnyíti számukra az adminisztrációt – teszi hozzá Mosolygó István.
Hatékony, környezetbarát, előnyös
A Shell üzemanyagkártya-programja a termékek és a szolgáltatások széles választékát kínálja a különböző flottatípusoknak. Vállalkozásra szabott szolgáltatásokat nyújtanak, legyen szó személyautós vagy kamionos flottáról, belföldi vagy nemzetközi fuvarozásról. Az ügyfelek mobilitási igényeire átfogó csomagot kínálnak, amely az üzemanyag- és Adblue-tankolástól az útdíjak megfizetésén keresztül a külföldi áfa- és adóvisszatérítésig, valamint egyéb, az utazáshoz vagy a fuvarozáshoz szükséges szolgáltatásokig mindent tartalmaz.
– Személyautóval rendelkező flottás ügyfeleink számára megújítottuk gépjármű assistance-szolgáltatásunkat, így most már ingyenes csereautót is igénybe vehetnek belföldön. Az elmúlt évben számos fejlesztést hajtottunk végre a kamionos flottával rendelkező ügyfeleinknek nyújtott kínálat terén is, így tovább bővült a kamionmosó, tartálytisztító, parkolás- és kamionszerviz-szolgáltatásunk, ami a magyarországi elfogadóhelyek integrálásának köszönhetően Shell-kártyával most már Európa 10 országában érhető el, mondja Veér Lajos, a Shell B2B kereskedelmi igazgatója.
Magyarország és Bulgária csatlakozásával az egy EETS-készülékkel történő útdíjfizetésben is komoly előrelépés történt: már 12 ország útdíjait tudják az ügyfelek így fizetni, míg a magyarországi HU-GO e-útdíjfizetést már postpay módban is rendezhetik.
– Idén májusban a Shell elindította Karbonsemlegesítési Programját Magyarországon. Üzleti ügyfeleink a Shell töltőállomásain vásárolt üzemanyag-használatából származó CO2-kibocsátásukat literenkénti 4,5 forint + áfa áron semlegesíthetik a program segítségével, teszi hozzá Veér Lajos.//
Kapcsolódó cikkeink
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem,…
Tovább olvasom >Helyzetkihasználás
A vendéglátásban egyre nagyobb szerepet kapnak a benzinkutak, így mind…
Tovább olvasom >Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >Megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete
2024. december 10-én délben megnyílt a SHEIN első magyarországi üzlete…
Tovább olvasom >