Utolérte a praliné a táblás csokoládét
A praliné kiskereskedelmi forgalma lendületesen növekszik. Értékben 13, mennyiségben 19 százalékkal többet adtak el belőle a boltokban 2005. október-2006. szeptember között, mint egy évvel azelőtt. A piac mérete immár meghaladja a 14 milliárd forintot. Amíg az eladások legfontosabb helye korábban a hipermarket volt, újabban élre tört a 401–2500 négyzetméteres csatorna, amelybe a diszkont is beletartozik. Fontos szerepet játszik a változásokban a diszkontláncok saját márkás kínálata. A praliné bolti értékesítéséből ugyanis 23 százalék jutott a kereskedelmi márkákra idén augusztus–szeptemberben, szemben az egy évvel korábbi 16, illetve a tavalyelőtti nyolcadik–kilencedik hónap 7 százalékos mutatójával.
A 401–2500 négyzetméteres bolttípus egyik évről a másikra 6 százalékponttal növelte piaci részesedését a praliné forgalmazásából. Ugyanennyivel csökkent a 400 négyzetméteres és kisebb boltok részaránya.
A csokoládékategória bolti eladásaiból értékben a pralinéra – növekedése következtében – ugyanakkora hányad jut, mint a táblás csokoládéra. S a praliné mennyiségben is javította pozícióját a kategórián belül, mégpedig a szeletes rovására. „Vesztesnek” azonban semmiképpen sem nevezhető a szeletes szegmens, mivel továbbra is dominál: még mindig 47 százalék a mennyiségi, 45 pedig az értékbeni piaci részesedése a csokoládé forgalmából.
Az átlagos fogyasztói átlagárak stagnáltak az alkoholos fajtáknál: idén augusztus–szeptemberben az ACNielsen kilónként 3119 forintot regisztrált. A nem alkoholosnál 3031 forintot, ami 8 százalék mínusz a múlt év nyolcadik–kilencedik hónaphoz képest. Nőtt viszont a vegyes átlagára, egy év alatt 50 forinttal, az idei augusztus–szeptemberi 3244 forintra.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Indul a karácsonyi roham a játékpiacon
Kezdetét veszi a hazai játékpiac legforgalmasabb időszaka: a karácsony előtti…
Tovább olvasom >Többutas csomagolások jövője – mire készüljön a kereskedelmi szektor?
Az Európai Parlament 2024. április 24-én jogalkotási állásfoglalást adott ki…
Tovább olvasom >10 éves a magyar Black Friday – az akcióvadászattól a tudatos vásárlásig
A Black Friday Magyarországon 10 év alatt sokat változott: míg…
Tovább olvasom >