Útjára indult az OMÉK kampány
Szokatlan helyszíneken feltűnő haszonállatok, csodálkozó emberek – csak néhány jelenet az idei, 78. Országos Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Kiállítás és Vásárt (OMÉK) beharangozó reklámfilmből. Az Agrármarketing Centrum és a Földművelésügyi Minisztérium megbízásából készített, meghökkentő, megmosolyogtató jelenteket is tartalmazó kisfilm még az olyan sokat próbált rendezőt, Kriskó Lászlót és csapatát is kihívás elé állította, akik már több száz hazai és nemzetközi piacra szánt reklámfilmet készítettek. A legforróbb nyári napokon forgatott, számos statisztát, libákat, birkákat, szarvasmarhát és a legkiválóbb magyar élelmiszereket felvonulható televíziós szpot méltán érdemli ki az eddigi legkülönlegesebb OMÉK kisfilm jelzőt.
A kiváló minőségű portékáikkal és életerős, szemet gyönyörködtető állataikkal a vidékről a városba igyekvő gazdák a központi szereplői az idei OMÉK-ot beharangozó reklámfilmnek. A humoros megoldásokat sem nélkülöző kisfilmet több mint tíz helyszínen forgatták. Rögzítettek jeleneteket többek között Budapesten a Hősök terén, a Szabadság hídon, az Árpád híd közelében, a Keleti pályaudvarnál és az Erzsébet téren is. A film azonban nem ettől különleges, hanem attól, hogy ezeken a helyszínen hol egy birkanyájat, hol egy szarvasmarhát, hol zebrán átkelő libákat kellett állatidomárok segítségével instruálni a pesti forgatagban. Szerencsére a már gyakorlott, filmes tapasztalatokkal rendelkező jószágok jól vették az akadályokat. Ennél sokkal egyszerűbb volt felvenni a füstölt húsokkal, pékáruval vagy tojásokkal közlekedő szereplőket, akik szintén az OMÉK–ra igyekeznek. A filmben drónfelvételen, településként a „Legszebb fekvésű magyar falu” címet tavaly elnyerő Komárom-Esztergom megyei Súr látható. Az pedig már csak hab a tortán, hogy a kisfilm hangjaként kiváló színművészünket, László Zsoltot hallhatják.
A rendező szerint a reklámszpot elsődleges célja, hogy felhívja a figyelmet a kiállításra és arra, hogy érdemes ellátogatni az OMÉK-ra. Ugyanakkor célja az is, hogy bemutassa a magyar agrárium kincseit, azokat a gazdálkodókat, akik elhozzák a nagyvárosba kiváló minőségű élelmiszereiket, termékeiket. A forgatás Kriskó László számára is kihívás volt, noha már több száz reklámfilmet rendezett, köztük a legnagyobb világmárkáknak is. Az ugyanis, hogy nyílt köztéren kellett dolgozni az állatokkal már a tervezési fázisban is nagyfokú szakértelmet és precizitást igényelt. Az állatokat előre tréningezték, de ennek ellenére is nagyon oda kellett figyelni – például a Hősök terén rögzített jelenetnél -, ahol a zebrán átkelő libákat eleinte nehezen tudták egy irányba terelni. Éppen ezért nagy segítséget jelentett a nyári hétvégeken amúgy is lezárt Szabadság híd – ahol a szarvasmarháját hídon átterelő gazda felvétele forgott -, hiszen alapesetben hosszadalmas folyamat az ilyen forgalmas fővárosi helyszíneket megszerezni és lezáratni egy forgatás idejére.
A különleges reklámfilm már számos televíziós csatornán és az OMÉK facebook oldalán is látható hosszabb-rövidebb változatban:
Az OMÉK programjairól további információ a www.omek2017.hu oldalon található. A kisfilm fotói és werkfilmje pedig a jövőben lesz látható, de a forgatásból ízelítőt már találhat az OMÉK honlapján az alábbi linken: http://www.omek2017.hu/galeria/
Kapcsolódó cikkeink
A helyszíni mentesítés a végéhez ér, de a védekezés folytatódik
A ragadós száj- és körömfájás vírusa elleni küzdelem a fertőzött…
Tovább olvasom >Megjelent az agrárágazati civil szervezeteket támogató pályázat 2025. évi felhívása
Az Agrárminisztérium 2025-ben is segítséget kíván nyújtani az agrárágazati civil…
Tovább olvasom >További segítség a ragadós száj- és körömfájás vírussal sújtott állattartóknak
Kihirdette a ragadós száj- és körömfájás vírus miatt előállt vis…
Tovább olvasom >További cikkeink
Több mint 10 ezer tonna élelmiszert mentett meg az Élelmiszerbank 2024-ben
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület 2024-ben összesen 10 359 tonna lejáratközeli…
Tovább olvasom >Szétzilált piac, bizonytalan jövő – súlyos következményekkel járhat a ragadós száj- és körömfájás-járvány
Miközben a hatóságok versenyt futnak az idővel, hogy megfékezzék a…
Tovább olvasom >Kiderült, melyik a reklámpiac legerősebb hónapja
Továbbra is a november a legerősebb hónap a reklámpiacon –…
Tovább olvasom >