Útjára indult a vadhús fogyasztásösztönző kampány
Első alkalommal népszerűsíti „Ízvadászatra fel! Terítéken a vadhúsok.” szlogennel a vadhús fogyasztását az Agrárminisztérium (AM) az Agrármarketing Centrummal (AMC) együttműködésében – mondta Zambó Péter, az Agrárminisztérium erdőkért felelős államtitkára a 14. Nemzetközi Vadgasztronómiai Fesztiválon, Pákozdon. A kampány célja a fogyasztókban tudatosítani, hogy a vadhústermékek egészségesek és változatos formában elérhetőek.
„Az Agrárminisztérium kiemelt feladatának tekinti, hogy a vadhúsból készült termékek ott legyenek a magyar családok asztalán, hiszen a vadhús igazi bioélelmiszer”
– mondta Zambó Péter erdőkért felelős államtitkár.
A magyarországi vadgazdálkodás során évente mintegy tízezer tonna hasznosítható vadhús keletkezik, mégis évente alig fejenként két adag vadételt fogyasztunk el átlagosan. Az Agrárminisztérium célja ennek a mennyiségnek a növelése, éppen ezért a tárca szigorú állategészségügyi és élelmiszerbiztonsági rendszert működtet, támogatja és fejleszti a vadhús feldolgozását; tavaly például közel 500 millió forint értékű beruházással valósult meg a Soponyai Vadfeldolgozó Üzem fejlesztése. Emellett könnyebbé tették a magyar családok vadhúsvásárlását és a Rövid Ellátási Láncon (REL-en) keresztül a helybeni értékesítést is, így a vadhús könnyebben jut el a termelőtől a fogyasztóig. Az Agrárminisztérium irányítása alá tartozó állami erdőgazdasági cégcsoport soponyai és öreglaki vadfeldolgozó üzeme évente mintegy négyezer tonna, azaz a hazai vadhús termelés 40%-ának feldolgozására képes.
Kovács Zoltán, a 2021-es „Egy a természettel” Vadászati és Természeti Világkiállítás megvalósításáért felelős kormánybiztosa elmondta, hogy „Az Egy a Természettel Vadászati és Természeti Világkiállítás kiváló alkalom a vadhús fogyasztásának népszerűsítésére, ebben kiemelt partnerünk a Vadex Mezőföldi Zrt. Közösen indítjuk útjára a mostantól egy hónapig tartó vadhús fogyasztást népszerűsítő kampányt. A világkiállítás húsz napja alatt is találkozhatnak a látogatók a vadhúsból készült ételekkel a HUNGEXPO gasztro passzázsán.”
Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője hangsúlyozta, hogy a vadhúsok a tradicionális magyar konyha részei, ráadásul olyan egészséges ételek készíthetőek belőle, amelyek megfelelnek a legújabb fogyasztói elvárásoknak is. A vadhúsfogyasztás mellett számos érv szól, hiszen korábbi hazai vizsgálatok is megállapították, hogy bizonyos létfontosságú ásványi anyagok akár többször nagyobb arányban fordulnak elő a vadhúsban, mint a tenyésztett háziállatokéban. A vadak húsa az állat életminősége és természetes takarmánya miatt a legfenntarthatóbb és legjobb minőségű húsok közé tartozik. Szerencsére ma már a fogyasztói igények kielégítésére többféle előkészített, fagyasztott vadhústermék érhető el a boltok polcain, melyek megvásárlásával nemcsak egy megbízható minőségű, ellenőrzött alapanyagokból készült terméket vásárolnak a fogyasztók, hanem hozzájárulnak az ezeket előállító vállalkozások fejlődéséhez, munkahelyteremtéséhez Az idei vadhús fogyasztását szeptember végéig országos közterületi, rádió- és közösségi média megjelenésekkel is népszerűsíti az AMC.
Majoros Gábor, a 14. Nemzetközi Vadgasztronómiai Fesztivált szervező VADEX Mezőföldi Erdő- és Vadgazdálkodási Zrt. vezérigazgatója elmondta, már 50 éve foglalkoznak vadgazdálkodással. A gasztronómiai trendek azt mutatják, hogy a vadhúsok alapanyagának kereslete egyre inkább áttevődik a tőkehúsokról a feldolgozott, konyhakész és késztermékek irányába a nemzetközi igényekhez hasonlóan a hazai piacon is, éppen ezért is fontos például az a tavalyi fejlesztés, amellyel készételeket előállító feldolgozó üzemmel bővültek. Az általuk évente feldolgozott közel 1500 tonna lőtt vad 90%-a jelenleg Nyugat-Európában kerül forgalomba, pedig a hazai értékesítés sokkal környezettudatosabb és fenntarthatóbb megoldás lenne, ezért is fontos a vadhús fogyasztás népszerűsítése hazánkban.
A kampányról a legfrissebb információkat az Agrármarketing Centrum honlapján is megtalálhatják az érdeklődők, a https://vadhus.amc.hu/ oldalon.
Kapcsolódó cikkeink
Elindult a #vadateszem kampány
Új lendületet jelent a vadhús népszerűsítésében a #vadateszem kampány elindítása,…
Tovább olvasom >Vadlesen
Érdeklődő fogyasztók, érdeklődő kiskereskedelem – ez jó kiindulópont minden kategóriának…
Tovább olvasom >A vadhús egészséges, de alig fogyasztjuk
A vadhús Magyarországon ritkaságnak számít a mindennapi étkezések során, pedig…
Tovább olvasom >További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >