Utazási irodák: gyanús, ha túl sok az akció
1200 utazási iroda működik Magyarországon, évente közel egy millióan veszik igénybe a szolgáltatásaikat – mondta az InfoRádiónak a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének szóvivője, aki hozzátette: az irodák közül tavaly három ment csődbe, és ez több ezer embert érintett.
Azt gondolnánk, hogy a gazdaság más területeivel összehasonlítva elenyésző az utazási irodák csődjének a száma, de egyetlen csőd is sokkal több a kelleténél – fogalmazott Molnár Judit, aki beszélt arról is, hogy legutóbb az Aeroviva ment tönkre.
Az Aeroviva 16 éve volt az utazási piacon, a csőd meglepte a szakmát. Decemberben nagy akciókat hirdetett az iroda, négy charterjárata volt lekötve (két afrikai és két ázsiai), ami nagyon nagy volumennek számít a szóvivő szerint.
Minden nagy, jó nevű utazási iroda időnként akciózik. Ha azonban hosszú heteken keresztül nagyon olcsóak az árak, vagy a katalógusát úgy jelenteti meg, hogy áthúzza az eredeti árakat, és jóval olcsóbban kínálja az uatzásokat, akkor az már gyanús lehet – magyarázta Molnár Judit, aki azonban elmondta, hogy jelenleg nincs ilyen „gyanús” iroda, de még csak január van.
Nagy problémát jelent a fekete utazásszervezés is, hiszen ezek a vállalkozások jóval alacsonyabb költségekkel működnek, és még adót sem fizetnek. Annyival azonban nem olcsóbbak, hogy az utasoknak megérje kockáztatni az utazást – emelte ki a szóvivő, hangsúlyozva azt is, hogy egy meghiúsult utazás esetén nincs lehetőség kompenzációra és kártérítésre. Az utazások 25 százalékát szervezik feketén, ez 40-50 milliárd forintot jelent – közli a penzcentrum.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Digitális formában is elérhetővé válik a SZÉP-kártya 2025-től
2025. szeptember 1-jétől jelentős változás lép életbe a SZÉP-kártya felhasználásában:…
Tovább olvasom >A MOL Campus mindkét étterme, a Virtu és a Zazie is Michelin ajánlást kapott
Mindössze egy évvel a megnyitásukat követően a MOL Campus mindkét…
Tovább olvasom >Változások az alkoholreklámozási szabályokban 2024. január 1-től
2024. január 1-jétől jelentős változások lépnek életbe az alkoholreklámozás terén,…
Tovább olvasom >