USA: két évnyi visszaesés után április-júniusban nőtt a biotermékek mennyiségi eladása
Az Organic Produce Network adatai szerint a második negyedévben 1,5%-kal nőtt a biotermékek dollárban kifejezett és 0,8%-kal a volumenalapú értékesítése az előző év azonos időszakához képest.
Ezzel megfordult a biotermékek 2021-ben és 2022-ben tapasztalt mennyiségi visszaesésének tendenciája. A biotermékek összértékesítése az Egyesült Államokban elérte a 2,4 milliárd dollárt az április-június időszakban.
– A biotermékek értékesítésének növekedési üteme – bár még mindig pozitív – lelassult az elmúlt évekhez képest, így lehetőség van arra, hogy a kategória volumenalapon is elérje ugyanezt a növekedést – mondta Tom Barnes, a Category Partners vezérigazgatója.
A hagyományos mennyiségi értékesítés 1,3%-kal csökkent az idei év második negyedévében 2022 második negyedévéhez képest. A kategóriában a dollárban kifejezett eladások azonban 2,0%-kal nőttek, és az összértékesítés 18,8 milliárd dollárt tett ki.
A hagyományos termékek átlagárai 3,4%-kal emelkedtek, de ez a 2022 második negyedévében mért +7,6%-hoz képest csökkenést jelent. Eközben a biotermékek árai csak 0,8%-kal emelkedtek 2023 második negyedévében, ami a tavalyi év azonos negyedévében mért +6,8%-os növekedéstől elmarad, ami arra utal, hogy „az infláció, bár továbbra is nyilvánvaló, a biotermékek esetében nem olyan mértékben jelentkezik, mint a hagyományos termékek esetében az elmúlt negyedévben” – tette hozzá Barnes.
A 20 legfontosabb friss biotermék-kategória több mint felében nőtt a dollárbevétel a negyedév során – legnagyobb mértékben a citrusfélék (+19,4%) és a paprika (+7,4%) esetében.
Kapcsolódó cikkeink
Új édes-csípős RTD koktélokkal szállt be a Captain Morgan a „swicy” trendbe
A leginkább fűszeres rumjáról ismert Captain Morgan új, édes-csípős ízekkel…
Tovább olvasom >Új energiaitalokkal bővíti kínálatát a Starbucks az USA-ban
A világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks új energiaital-termékcsaláddal erősít az…
Tovább olvasom >A brazil kávéra kivetett vámok ellenére is terjeszkedni tervez Amerikában a Lavazza
Az olasz Lavazza továbbra is terjeszkedni kíván az amerikai piacon,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Húsvéti hosszú hétvége: így alakul az üzletek nyitvatartása 2025-ben
A húsvéti ünnepek idején alaposan átalakul a hazai üzletláncok nyitvatartása:…
Tovább olvasom >A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >