USA: két évnyi visszaesés után április-júniusban nőtt a biotermékek mennyiségi eladása
Az Organic Produce Network adatai szerint a második negyedévben 1,5%-kal nőtt a biotermékek dollárban kifejezett és 0,8%-kal a volumenalapú értékesítése az előző év azonos időszakához képest.
Ezzel megfordult a biotermékek 2021-ben és 2022-ben tapasztalt mennyiségi visszaesésének tendenciája. A biotermékek összértékesítése az Egyesült Államokban elérte a 2,4 milliárd dollárt az április-június időszakban.
– A biotermékek értékesítésének növekedési üteme – bár még mindig pozitív – lelassult az elmúlt évekhez képest, így lehetőség van arra, hogy a kategória volumenalapon is elérje ugyanezt a növekedést – mondta Tom Barnes, a Category Partners vezérigazgatója.
A hagyományos mennyiségi értékesítés 1,3%-kal csökkent az idei év második negyedévében 2022 második negyedévéhez képest. A kategóriában a dollárban kifejezett eladások azonban 2,0%-kal nőttek, és az összértékesítés 18,8 milliárd dollárt tett ki.
A hagyományos termékek átlagárai 3,4%-kal emelkedtek, de ez a 2022 második negyedévében mért +7,6%-hoz képest csökkenést jelent. Eközben a biotermékek árai csak 0,8%-kal emelkedtek 2023 második negyedévében, ami a tavalyi év azonos negyedévében mért +6,8%-os növekedéstől elmarad, ami arra utal, hogy „az infláció, bár továbbra is nyilvánvaló, a biotermékek esetében nem olyan mértékben jelentkezik, mint a hagyományos termékek esetében az elmúlt negyedévben” – tette hozzá Barnes.
A 20 legfontosabb friss biotermék-kategória több mint felében nőtt a dollárbevétel a negyedév során – legnagyobb mértékben a citrusfélék (+19,4%) és a paprika (+7,4%) esetében.
Kapcsolódó cikkeink
Snoop Dogg új funkcionális italokat dob piacra
Snoop Dogg és a Harmony Craft Beverages Iconic Tonics néven…
Tovább olvasom >Hangsúlyosabb megjelenést kapnak az európai termékek a dán Salling Group üzleteiben
Új, „fekete csillagos” címkét vezet be üzleteiben a dán Salling…
Tovább olvasom >Új élelmiszer-vásárlási funkciókkal bővül az Alexa
Alexa technológiájának fejlesztésével igyekszik tovább javítani a digitális élelmiszer-vásárlási élményt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >