USA: két évnyi visszaesés után április-júniusban nőtt a biotermékek mennyiségi eladása
Az Organic Produce Network adatai szerint a második negyedévben 1,5%-kal nőtt a biotermékek dollárban kifejezett és 0,8%-kal a volumenalapú értékesítése az előző év azonos időszakához képest.
Ezzel megfordult a biotermékek 2021-ben és 2022-ben tapasztalt mennyiségi visszaesésének tendenciája. A biotermékek összértékesítése az Egyesült Államokban elérte a 2,4 milliárd dollárt az április-június időszakban.
– A biotermékek értékesítésének növekedési üteme – bár még mindig pozitív – lelassult az elmúlt évekhez képest, így lehetőség van arra, hogy a kategória volumenalapon is elérje ugyanezt a növekedést – mondta Tom Barnes, a Category Partners vezérigazgatója.
A hagyományos mennyiségi értékesítés 1,3%-kal csökkent az idei év második negyedévében 2022 második negyedévéhez képest. A kategóriában a dollárban kifejezett eladások azonban 2,0%-kal nőttek, és az összértékesítés 18,8 milliárd dollárt tett ki.
A hagyományos termékek átlagárai 3,4%-kal emelkedtek, de ez a 2022 második negyedévében mért +7,6%-hoz képest csökkenést jelent. Eközben a biotermékek árai csak 0,8%-kal emelkedtek 2023 második negyedévében, ami a tavalyi év azonos negyedévében mért +6,8%-os növekedéstől elmarad, ami arra utal, hogy „az infláció, bár továbbra is nyilvánvaló, a biotermékek esetében nem olyan mértékben jelentkezik, mint a hagyományos termékek esetében az elmúlt negyedévben” – tette hozzá Barnes.
A 20 legfontosabb friss biotermék-kategória több mint felében nőtt a dollárbevétel a negyedév során – legnagyobb mértékben a citrusfélék (+19,4%) és a paprika (+7,4%) esetében.
Kapcsolódó cikkeink
Prebiotikus üdítővel újít a Pepsi az USA-ban
Az egészségtudatos fogyasztók igényeire válaszul a PepsiCo idén ősszel online,…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >Visszahívja az irodába dolgozóit a Starbucks
Szigorítja a Starbucks a hibrid munkavégzés szabályait: októbertől a vállalat…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Drágítja az élelmiszert, hogy túl sok kézen megy át? – Ellátási láncokról és a „rövidítés” illúziójáról beszélt Éder Tamás
Sokan gondolják úgy, hogy az élelmiszerek árából le lehetne faragni,…
Tovább olvasom >