Hogyan választ bort az egyetemista?
Kevésbé foglalkoztatja a magyar egyetemistákat a bor évjárata és származási helye, míg az adott márka ismertsége, az ital ára, a hangulat és az alkalom annál inkább befolyásolja választásukat. Döntésükre a tesztek, értékelések, ajánlások sincsenek hatással – derül ki a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) felméréséből, amelyben több mint 250 hallgatójukat kérdezték meg borfogyasztási szokásairól.
A megkérdezett hallgatók árérzékenyek egy üveg bor megvásárlásakor – 44 százalékuk 1000–2000 forint között vásárol saját fogyasztásra, a válaszadók kevesebb mint ötöde szerzi be 1000 forint alatt kedvenc italát, és közel ennyien vásárolnak 2000–3000 forintért bort, minden tizedik megkérdezett pedig 3000–4000 forintot is hajlandó kifizetni a magasabb minőségért.
A METU egy asztalhoz ültette a szakma néhány jelentős szereplőjét, hogy megvitassák, milyen kihívásokkal szembesül a magyar borászok és fogyasztók következő generációja. A résztvevők hangsúlyozták, hogy a folyamatos edukáció kiemelt jelentőségű a hazai borkultúra fejlődésében. A gasztronómia és a turizmus kéz a kézben jár a borászattal, így a rendszerváltás után fellendült borkultúra nagyban segítette a hazai gasztrokultúra fejlődését is. A képzésben részt vevő diákok objektíven, minőségében tudják értékelni a borokat, ami azért fontos, mert a jövő fogyasztói trendjeit a ma hallgatói alakítják.
Kapcsolódó cikkeink
Szürkebarát Párbaj Badacsonytördemicen
Egy igazán egyedülálló, országos jelentőségű boros eseményre készül a Badacsonyi…
Tovább olvasom >Hubai Imre: a magyar bor páratlan nemzeti kincs
A magyar bor páratlan nemzeti kincs, amelyre az egész ország…
Tovább olvasom >Sorsokról döntenek e titkos társaság tagjai
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szállodai fenntarthatóság – A nap képe
Kicsit extrém ötletnek tűnik, de azt mondják, a vendégek által…
Tovább olvasom >A balatoni gasztronómia új szintje
Fajsúlyos változás előtt áll a balatoni vendéglátás és szakképzés: a…
Tovább olvasom >