Hogyan választ bort az egyetemista?
Kevésbé foglalkoztatja a magyar egyetemistákat a bor évjárata és származási helye, míg az adott márka ismertsége, az ital ára, a hangulat és az alkalom annál inkább befolyásolja választásukat. Döntésükre a tesztek, értékelések, ajánlások sincsenek hatással – derül ki a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) felméréséből, amelyben több mint 250 hallgatójukat kérdezték meg borfogyasztási szokásairól.
A megkérdezett hallgatók árérzékenyek egy üveg bor megvásárlásakor – 44 százalékuk 1000–2000 forint között vásárol saját fogyasztásra, a válaszadók kevesebb mint ötöde szerzi be 1000 forint alatt kedvenc italát, és közel ennyien vásárolnak 2000–3000 forintért bort, minden tizedik megkérdezett pedig 3000–4000 forintot is hajlandó kifizetni a magasabb minőségért.
A METU egy asztalhoz ültette a szakma néhány jelentős szereplőjét, hogy megvitassák, milyen kihívásokkal szembesül a magyar borászok és fogyasztók következő generációja. A résztvevők hangsúlyozták, hogy a folyamatos edukáció kiemelt jelentőségű a hazai borkultúra fejlődésében. A gasztronómia és a turizmus kéz a kézben jár a borászattal, így a rendszerváltás után fellendült borkultúra nagyban segítette a hazai gasztrokultúra fejlődését is. A képzésben részt vevő diákok objektíven, minőségében tudják értékelni a borokat, ami azért fontos, mert a jövő fogyasztói trendjeit a ma hallgatói alakítják.
Kapcsolódó cikkeink
„Tiéd a mérték!” nyílt levél a felelős borfogyasztásért
Nyílt levelet tett közzé a Magyar Bormarketing Ügynökség, amelynek célja,…
Tovább olvasom >Lengyel nagyvállalat vásárolta fel a legnagyobb moldovai borexportőrt
A lengyel Maspex felvásárolta a legnagyobb moldovai borexportőrt, a Purcari…
Tovább olvasom >Repülőn is jöhet a bor Olaszországból
Jelentősen egyszerűsödhet a beszállás az olasz repülőtereken: az új generációs…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kutatás: Óriási a szakadék a turisták környezettudatossága és valós utazási szokásai között
Bár egyre több turista vallja magát környezettudatosnak, utazási szokásaikban ez…
Tovább olvasom >Csak egyszerű alapanyagokból! Vágod? – A nap videója
Főleg tofu és uborka. De ahogy tálalják… Persze késkezelésből azért…
Tovább olvasom >Mit rejt a fehérneműd? – A nap képe
A divattervező Calvin Klein provokatív reklámkampányokat használt arra, hogy párbeszédet…
Tovább olvasom >