Hogyan választ bort az egyetemista?
Kevésbé foglalkoztatja a magyar egyetemistákat a bor évjárata és származási helye, míg az adott márka ismertsége, az ital ára, a hangulat és az alkalom annál inkább befolyásolja választásukat. Döntésükre a tesztek, értékelések, ajánlások sincsenek hatással – derül ki a Budapesti Metropolitan Egyetem (METU) felméréséből, amelyben több mint 250 hallgatójukat kérdezték meg borfogyasztási szokásairól.
A megkérdezett hallgatók árérzékenyek egy üveg bor megvásárlásakor – 44 százalékuk 1000–2000 forint között vásárol saját fogyasztásra, a válaszadók kevesebb mint ötöde szerzi be 1000 forint alatt kedvenc italát, és közel ennyien vásárolnak 2000–3000 forintért bort, minden tizedik megkérdezett pedig 3000–4000 forintot is hajlandó kifizetni a magasabb minőségért.
A METU egy asztalhoz ültette a szakma néhány jelentős szereplőjét, hogy megvitassák, milyen kihívásokkal szembesül a magyar borászok és fogyasztók következő generációja. A résztvevők hangsúlyozták, hogy a folyamatos edukáció kiemelt jelentőségű a hazai borkultúra fejlődésében. A gasztronómia és a turizmus kéz a kézben jár a borászattal, így a rendszerváltás után fellendült borkultúra nagyban segítette a hazai gasztrokultúra fejlődését is. A képzésben részt vevő diákok objektíven, minőségében tudják értékelni a borokat, ami azért fontos, mert a jövő fogyasztói trendjeit a ma hallgatói alakítják.
Kapcsolódó cikkeink
Magyar siker a világ legjobb borászatainak rangsorában: a Szepsy Pince a 43. helyen
2024-ben is közzétették a World’s Best Vineyards rangsorát, amely az…
Tovább olvasom >Piacismeret, kapcsolatépítés, marketing
Nem feltétlenül egyforma tapasztalatokkal a hátuk mögött, de egyformán meghatározó…
Tovább olvasom >Hullámvölgyből kifelé
Idén az extrém meleg időjárásnak köszönhetően a megszokottnál jóval korábban kezdődött…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új zseb nyílik a SZÉP-kártyán Aktív magyarok névvel
Mindenki a saját egészségének a kovácsa, az Aktív Magyarország program…
Tovább olvasom >MTÜ: tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai
Tovább erősítik a hazai vendéglátás versenyképességét a kormány javaslatai a…
Tovább olvasom >A 2024-es év bejglijei: Karl Cukrászda és Még1kiflit Pékség a dobogón
A Magyar Cukrász Ipartestület idén is meghirdette az Év bejglije…
Tovább olvasom >