Uniós utalványrendszer
Szigorú és a jelenleginél jóval komplikáltabb szabályozás vonatkozik majd a 2019. január 1. után kibocsátott utalványokra, miután az EU elfogadta az utalványok áfakezelését módosító irányelvet – hívja fel az érintett cégek figyelmét a MAZARS.
A kibocsátói áfakötelezettség bevezetése mellett az új szabályozás adózási szempontból különbséget tesz majd „egycélú” és „többcélú” utalvány között. Egycélú utalványok esetén az áfafizetési kötelezettség főszabályként az utalvány átadásakor keletkezik. Az utalvány értéke az adót is tartalmazó ellenérték, így állapítható meg a tranzakció után fizetendő adó összege. Az utalvány beváltása ebben az esetben már nem lesz adóköteles ügylet. Ezzel szemben a többcélú utalványok esetén az utalvány beváltásakor keletkezik adófizetési kötelezettség, az értékesítéskor nem kell áfát fizetni. Rossz hír, hogy az ilyen esetekben az utalvány ellenében teljesített termékértékesítés vagy szolgáltatásnyújtás adóalapjának megállapítása nem lesz egyszerű.
A szabályozás a nevesített névértékű utalványokra, kuponokra vonatkozik, az adott termék vagy szolgáltatás árából százalékban meghatározott kedvezményt nyújtó utalványokra nem. Az már egyértelmű, hogy nehezebb dolga lesz a vegyesáru-üzleteknek és a bevásárlóközpontoknak is, ha kupont vagy utalványt adnának a vevőiknek. A szabályozás egységesítésére törekvő uniós irányelv két alapvető elvárást fogalmaz meg. Az utalványt legalább részben el kell fogadni egy termék vagy szolgáltatás ellenértékeként, illetve az utalványon kifejezetten meg kell nevezni az értékesítők vagy a szolgáltatók lehetséges körét, vagy azt, hogy az milyen termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban használható fel.
Kapcsolódó cikkeink
Fulladásveszélyes cumik és mérgező esőkabátok: uniós vizsgálat alatt a Temu és a Shein termékáradata
Babacumik, amelyek fulladást okozhatnak, UV-szűrő nélküli napszemüvegek, tiltott vegyi anyagokat…
Tovább olvasom >Az infláció az eurózónában 2 százalékra, az EU-ban 2,3 százalékra gyorsult éves szinten
Gyorsult az infláció növekedése az euróövezetben és az Európai Unióban…
Tovább olvasom >Helyi gyártókkal lépne az uniós piacra a Temu
Egyre nagyobb hullámokat vet a Temu térnyerése Európában – most…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >