Uniós bíróság: nem feltétlenül kell telefonszámot biztosítaniuk az internetes kereskedőknek a fogyasztók számára
Az Amazonhoz hasonló elektronikus kereskedelmi platformok nem minden esetben kötelesek telefonszámot bocsátani egy szerződés megkötését megelőzően, azonban olyan kommunikációs csatornát igen, amely lehetővé teszi a fogyasztó számára, hogy gyorsan és hatékonyan kapcsolatba tudjon lépni vele – közölte döntését az Európai Unió Bírósága szerdán.
Egy német fogyasztói érdekvédelmi szervezet azért indított pert, mert az Amazon EU kereskedelmi társaság, amely kizárólag internetes oldalon értékesít termékeket, a szervezet szerint nem biztosít megfelelő kapcsolatfelvételi lehetőséget, noha a német törvények kötelezik a kereskedőt, hogy minden szerződés megkötése előtt minden körülmények között adja meg telefonszámát.
A jogvitában eljáró német szövetségi legfelsőbb bíróság arra kíván választ kapni az európai bíróságtól, hogy ellentétes-e a fogyasztók jogairól szóló uniós irányelvvel egy ilyen nemzeti szabályozás. Illetve arra, hogy az Amazonhoz hasonló kereskedők alkalmazhatnak-e más kommunikációs eszközöket, például azonnali üzenetküldést vagy telefonos visszahívást biztosító rendszert.
Ítéletében a luxembourgi székhelyű uniós bíróság kimondta: az uniós irányelvvel ellentétes az ilyen nemzeti szabályozás. Azt hangsúlyozta, hogy az irányelv nem kötelezi a kereskedőt hogy telefonvonalat vagy faxvonalat, illetve új e-mail-címet létesítsen azzal a céllal, hogy lehetővé tegye a fogyasztók számára, hogy vele minden körülmények között kapcsolatba lépjenek. Az irányelv csak arra kötelezi a kereskedőt, hogy bocsásson a fogyasztó rendelkezésére legalább egy, a közvetlen és hatékony kommunikációt garantáló kommunikációs eszközt.
Az uniós irányelv célja a magas szintű fogyasztóvédelem biztosítása, a kereskedőkkel kötött ügyleteik során a tájékoztatásuk és a biztonságuk garantálása révén – tette hozzá az uniós bíróság. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
A legnagyobb forgalmú hazai online kereskedő tavaly is az eMAG-Extreme Digital volt
Több mint bruttó 210 milliárd forintos online forgalommal tavaly is…
Tovább olvasom >Tovább terjeszkedik a Rohlik Németországban
A Rohlik cseh online élelmiszer-kiszállító cég immár a Rhine-Main régióban…
Tovább olvasom >ITM: nagyon rákaptak a webshopokra a magyarok
Az uniós tagállamok közül a második legnagyobb mértékben nőtt az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Harminc éves a Magyar Gabonaszövetség
Befejeződtek a tavaszi mezőgazdasági munkálatok, bizakodásra ad okot, hogy a…
Tovább olvasom >Romlott a fogyasztók hangulata az Egyesült Államokban májusban
Az Egyesült Államokban az előzetesen közölt adatoknál is jelentősebben romlott…
Tovább olvasom >Újra visszafogottabban terveznek beruházásokat a kkv-k
A járvány időszakában tapasztalt óvatossághoz hasonlóan, az orosz-ukrán konfliktus kitörése…
Tovább olvasom >