Unilever kivonja a petrolkémiai hatóanyagokat a tisztító- és mosószereiből
Talán nem közismert, de a legtöbb ma kapható tisztító- és mosószer fosszilis alapanyagokból, nem megújuló szénforrásból készült vegyi anyagokat tartalmaz.
Az Unilever ezért úgy döntött, hogy – tudatosan távolodva a fosszilis anyagokra alapozott gazdaságtól – a tisztító- és mosószereiben a fosszilis anyagokból származó szén 100%-át megújuló vagy újrahasznosított szénnel fogja helyettesíteni. Az Unilever Tiszta Jövő programjának egymilliárd eurós befektetése így új lehetőségeket teremt a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésére: ez a befektetés finanszírozza a tisztítószerek körforgásos előállítását szolgáló vegyészeti eljárások kutatását, fejlesztését és innovációját.
Az Unilever tisztító- és mosószereiben használt vegyi anyagok életciklusuk során a termékek szénlábnyomának a legnagyobb részét (46%) adják. Ez azt jelenti, hogy a termékösszetevőkben található, fosszilis anyagokból származó vegyi anyagok lecserélése új lehetőségeket nyit meg a tisztító- és mosószerek szén-dioxid-kibocsátásának csökkentéséhez. Az Unilever arra számít, hogy ez a kezdeményezés önmagában akár 20%-kal csökkentheti a termékek szén-dioxid-lábnyomát.
A Tiszta Jövő kezdeményezés az egyik első kritikus lépés az Unilever azon vállalása felé, amely szerint termékeik esetében 2039-re elérik a nettó nulla kibocsátást.
Az Unilever mindemellett felhívja a többi vállalatot arra, hogy alkalmazzák az új, a szénforrások sokszínűségét feltáró ún. Carbon Rainbow megközelítést, amely támogatja a növényi, légköri és tengeri forrásokból, valamint a hulladékból nyert megújuló, illetve újrahasznosított szénforrásokra történő átállást.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fidelity Outlook 2025: Új utakon a részvények
Így 2025 felé közeledve kijelenthetjük, hogy a makro- és monetáris…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >Felkészülten keresik a legjobb akciókat a vásárlók – EY karácsonyi felmérés
A vásárlók többsége kifejezetten keresi és várja az ünnepi leárazásokat…
Tovább olvasom >